Lyset slukker ikke, samt blæser kører når nøglen fjernes.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Henrik B Lupo
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 09:36

Lyset slukker ikke, samt blæser kører når nøglen fjernes.

Indlæg af Henrik B Lupo »

Hej alle Lupo 3l genier. Jeg er ny her på siden men kan se i er rigtigt skrappe i disse problemer der opstår på Lupo bilerne. Jeg har handlet en Lupo 3 l 1,2 fra år 2000 til min datter. Det store problem er at når vi tager nøglen ud af tændingslåsen lyser positionslyset, samt blæseren til ventilationsanlægget kører når lyskontakten er i venstre 0 stilling - men i midt og højre position slukker blæseren og positionslyset lyser fortsat ??? . Når jeg trykker nøglen i bund i 0 stilling slukker det hele, men når jeg igen slipper starter alt igen. Når døren er åben larmer dør alarmen også som den skal mm. Hvad pokker kan det være den kører perfekt med ny gearkasse mm. Dejlig bil. Vi har prøvet en anden tændingslås, det er ikke det. Generatoren er også ok, da det var disse 2 ting vi havde mistænkt :?: Nogle der har oplevet dette før, eller ved hvad det kan være :? ?? En ellers glad Lupo ejer - Henrik :D
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lyset slukker ikke, samt blæser kører når nøglen fjernes.

Indlæg af Vyffe »

Har du prøvet med et NYT bundstykke?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Henrik B Lupo
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 09:36

Re: Lyset slukker ikke, samt blæser kører når nøglen fjernes.

Indlæg af Henrik B Lupo »

Hej ja det mener jeg også er prøvet. Men fejlen er der selvom hele stikket med tændingslåsen tages fra ?? Tak Henrik
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lyset slukker ikke, samt blæser kører når nøglen fjernes.

Indlæg af Kim B Olesen »

Prøv lige med en ny eller anden lyskontakt ;) jeg synes jeg har hørt den før :)
Henrik B Lupo
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 09:36

Re: Lyset slukker ikke, samt blæser kører når nøglen fjernes.

Indlæg af Henrik B Lupo »

Hej vi har lige demonteret lyskontakten ! i ledningsnettet bag stikket er flere af ledningerne (især den blå samt en af de grå/grønne smeltet sammen) så måske er fejlen her. Vi prøver at lave det senere i dag !! Tak for alle forslag indtil nu !! Henrik
Besvar