ECO or not?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Fitze
Indlæg: 30
Tilmeldt: tors 9. jul 2015 07:08
Geografisk sted: Gilleleje

ECO or not?

Indlæg af Fitze »

Hej Alle,

Jeg er blevet den glade ejer af en Lupo 3L, jeg er stadig lidt på lege stadiet med at få den til at køre så langt som muligt. Pt. har jeg lidt problemer med raslen ved 1000 omdr. men jeg går stærkt ud fra at dette problem bliver rettet på garantien.

Men nu til emnet, jeg har observeret at jeg faktisk har nemmere ved at få Lupoen til at trille langt hvis jeg slukker for ECO? min vej på arbejde er lidt vekslene så jeg ligger mellem 60-90 km/t, jeg kan forstille mig at hvis man ligger konstant på 100-110 km/t på motorvejen, så er situationen sikkert anderledes, men ikke desto mindre virker det til at det er meget nemmere at få bundtrækket med når ECO er slukket.

Er der andre der har observeret at de faktisk kan køre længere med ECO slukket?

Martin
Lupo 3L 2002, 305.000,
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: ECO or not?

Indlæg af Mukker »

Hvordan måler du, at du kører længere med eco slået fra?
Naturligvis får du mere bundtræk med eco slået fra. Eco off = fuldt antal hk til rådighed + flere omdr. Inden næste gearskift
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: ECO or not?

Indlæg af Thore J »

Hmm... det må være noget med tilvænning at gøre.. for netop omkring 60-90 i eco-mode .. så burde man snildt kunne hive 33km/l ud af den..
og naturligvis er der mere træk i bilen med 61 HK mod 41 HK (det er jo næsten 50% mere!).. men pas på det bundtræk det er bla. det koster på forbruget.. læs om økokørsel her.. Sussi har lavet en fin guide viewtopic.php?f=22&t=2692
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.