Udskiftning af varmeapparat.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Dup
Indlæg: 52
Tilmeldt: fre 27. dec 2013 00:29
Geografisk sted: Kokkedal, 2980 Nordsjælland

Udskiftning af varmeapparat.

Indlæg af Dup »

Efter en lille køretur idag kunne jeg til min store skræk konstatere en vedvarende tildugget forrude og lugt af varm kølervæske inde i bilen. Det kan jo desværre kun tyde på et utæt varmeapparat/legeme

Er der nogle der har erfaringer med udskiftning og ved hvor meget der skal fjernes af cockpittet for at komme til varmeapparatet?

Jeg skal igang imorgen formiddag, og ville sætte stor pris på feetback inden da. ;)

/t
Audi A2 3L kongeblå 2002 Xtend | Lupo 3L sølv 2004 | Audi Q7 2008 sline --> VCDS DK version - hjullejeværktøj 62 mm, Nordsjælland. Skriv gerne for en 3L sludder.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Udskiftning af varmeapparat.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hm - varmeapparatet i en 3L er ikke kendt for at gå til :? Faktisk tror jeg kun jeg har hørt om det i forbindelse med en defekt toppakning, så bliver der overtryk i systemet og den sprænger varmeapparat og/eller vandpumpepakning :(
Men du skal have instrumentbordet ud for at skifte varmeapparat :)
Dup
Indlæg: 52
Tilmeldt: fre 27. dec 2013 00:29
Geografisk sted: Kokkedal, 2980 Nordsjælland

Re: Udskiftning af varmeapparat.

Indlæg af Dup »

Så er det skiftet, og det var lidt af et arbejde, men set fra den positive side, så har jeg nu opnået en dokter grad i Lupo instrumentpanel ;) Den sluger ikke vand normalt, men når du nu sir det med vandpumpen, så er den faktisk også utæt og har været forsøgt tætnet uden held, mon toppen er træt? jeg køre lidt videre og ser hvordan tingene udarter sig.
Audi A2 3L kongeblå 2002 Xtend | Lupo 3L sølv 2004 | Audi Q7 2008 sline --> VCDS DK version - hjullejeværktøj 62 mm, Nordsjælland. Skriv gerne for en 3L sludder.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Udskiftning af varmeapparat.

Indlæg af KMDTHY »

Men fejlede varmeapparatet noget?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Udskiftning af varmeapparat.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvis både dit varmeapparat og vandpumpe er utæt, ville jeg nok ikke køre mere i den, medmindre du er helt vild for at skifte varmeapparat igen :?
Det plejer bare at være en ny toppakning der skal til !
Hvor langt har den kørt ?
Ser det ud til der har været andet end rød kølervæske på ?
Dup
Indlæg: 52
Tilmeldt: fre 27. dec 2013 00:29
Geografisk sted: Kokkedal, 2980 Nordsjælland

Re: Udskiftning af varmeapparat.

Indlæg af Dup »

Ærligt, så har jeg ikke haft tid til at undersøge det gamle radiator nærmere med trykprøvning, men ved adskillelse af instrumentbordet fremkom der kølervæske i de nederste udblæsningskanaler, og det bekræftede min teori om en lækage fra radiatoren.

Kim->

Kølervandet er rødeligt og klart, så jeg formoder ikke der har været hældt andet på end g12. 385k. De sidste to måneder har jeg kørt 6000km motorvej Med Fuld Skrald, +85hk, og tænker at hvis toppakningen er defekt så kan den høje ydeevne ha været med til at hæve trykket som så har resulteret i lækage i varmelegemet, men det er kun en teori.
Audi A2 3L kongeblå 2002 Xtend | Lupo 3L sølv 2004 | Audi Q7 2008 sline --> VCDS DK version - hjullejeværktøj 62 mm, Nordsjælland. Skriv gerne for en 3L sludder.
Drazen tepsic
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 29. dec 2017 11:27

Re: Udskiftning af varmeapparat.

Indlæg af Drazen tepsic »

Hej
Kun se at du har prøvet at skifte varmeleme på din Lupo 3l
Jeg har det samme problem har afmonteret instrumentbord.
Hvordan kommer jeg vidre til varmeleme?
Mvh Dado
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Udskiftning af varmeapparat.

Indlæg af sussi »

Drazen tepsic skrev:Hej
Kun se at du har prøvet at skifte varmeleme på din Lupo 3l
Jeg har det samme problem har afmonteret instrumentbord.
Hvordan kommer jeg vidre til varmeleme?
Mvh Dado
Brug dog FAQén
Instrumentbord instrumentpanel fjerne afmontere Removing dash board .doc fil med billeder

viewtopic.php?f=10&t=20
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar