Tager ikke kobling under grundindstilling

Alt vedrørende teknikken på 3L
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Kevinmn94 »

Ja en kammerat har kigget i motorrummet i mens jeg kikkede på computeren
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af alexey6260 »

Der skal komme fejlkoder i vag-com .skriv dem her
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Kevinmn94 »

Der er ikke nogle fejlkoder kun at den ikke kunne gennemfør en grundindstilling og rtfm 12
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af alexey6260 »

Det lyder mærkeligt. Hvis der kommer RTFM12 det betyder at der registreret fejl
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Atjuh 3L »

Kobling, pølsehorn, gearkasse?

Noget stemmer ikke helt!

Først var det gangsteller der ikke bevægede sig, nu er det koblingsaktuator, og oven i det skal man huske den oprindelige fejl - problemer med at gå i/blive i gear.

Ombyttet gangsteller og aktuator, ingen opdagede ledningsfejl og ingen fejlmeldinger.

Af med gearkassen.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Kevinmn94 »

Det med gangstelleren ikke virkede var den gamle og den nye kører rigtigt. Der er næsten helt ny kobling udrykkerleje og føringsrør på. Jeg tvivler på det er gearkassen da det ikke er hvergang den hopper ud af gear.
Mit problem nu er at den ikke tager koblingen (kun når man tager stikket af og på igen)
Men jeg har sgu opgivet lidt. Og tror bare jeg smider den ned til 3Liter i havdrup.
Hugo76
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 19. aug 2014 16:50
Geografisk sted: Slagelse

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Hugo76 »

det lyder som der er knækket nogle ledninger i det store bunt lige over startern men du kan ringe til lars hos wellsauto på 22500815
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Qaxius »

Start med den grønne fod.
Er der ingen grøn fod, så er det hele ligegyldigt.

Efter at du har fået grøn fod, så skal du indstille ganstellerarmen.
Når du køber den fra ny af og original, så har den en bestemt længde.
Denne længde skal der IKKE ændres på.
Samtidig, så skal møtrikken på det nederste kuglehoved sidde meget præcist.

Jeg er ret sikker på at du ikke udfører "adjust" korrekt med løs møtrik på nederste kuglehoved.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Kevinmn94 »

Indstilling af det nederste kugle hoved. der løsner jeg møtriken starter en grundindstilling og smider den i d og under adjust spænder jeg møtriken igen og tilbage i triptronic.

Men jeg syntes jeg har prøvet alt men den tager stadig ikke koblingen under grundindstilling, så jeg tror bare jeg kører den på værksted for jeg er på helt bar bund
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Kim B Olesen »

Den grønne fod kommer først efter en fuldført grundjustering, hvis den er fucked helt op ;)
Jeg har sgu ikke lige et guldkorn, det virker lidt mærkeligt at den overhovedet kører en grundjustering igennem uden at have styr på koblingen :?
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Thore J »

Kevinmn94 skrev: jeg syntes jeg har prøvet alt
.. og du har selvfølgelig også prøvet at tage al strømmen af bilen - altså afmontere den polsko på batteriet - i ca. 30 sek?.. Det fjerner en sjælden gang mystiske fejl,,
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Kevinmn94 »

Nej det har jeg ikke. Men det ville da godt nok være underligt? Må lige prøve
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Atjuh 3L »

Da du har udskiftet pølsehorn og udrykkerleje, ombyttet gangsteller og koblingsaktuator, så er der få men dog besværlige muligheder tilbage:

Ledninger, altså stik på koblingsaktuator - klip ledningerne og monter et nyt stik.

Det samme kan gøre sig gældende for stikkene til magnetventilerne på gangstelleren.

Generelt alle stikforbindelser, også selvom du har gået dem igennem en gang. De er meget skøre/briddle med alderen, og du skal tæt på og bøje ledningerne nede ved stikket for at se det.( Nej, det gir' ikke nødvendigvis en fejlmelding andet end RTFM12- og det ved jeg af bitter erfaring!).

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
ChristianC
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 24. okt 2015 23:47
Geografisk sted: Falster

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af ChristianC »

Opfølgning på dette problem... Jeg har købt bilen og er gået videre med fejlsøgningen.
Har målt og kontrolleret og endte med at hive gearkassen af igår... Føringsrør var ikke monteret korrekt og derfor knækket... Dog undrede det mig samtidigt at gearolien som eftersigende er helt ny, er MEGET metallic... Snurrer gearkassen med hånden og opdager at lejer er helt færdige... Hiver gearkassen fra hinanden og finder alle lejer opslidte og 4gears tandhjul på mellemakselen mangler flere tænder... Lidt surt når der stod "nyrenoveret gearkasse" i annoncen...
Men jeg tror da at jeg nu har fundet fejlen...
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Atjuh 3L »

Surt at blive taget på den måde, dejligt du fandt problemet.

Når det er klaret har du til gengæld billig bil i mange km.

Mvh,

Atjuh 3L.

P.S. Tak for tilbagemelding, det er altid værdsat.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Qaxius »

Jeg havde kørt en sag på den gearkasse og forlangt dokumentation på denne renovering.
Ellers var det politianmeldelse for bedrageri og jeg havde forlangt en ombytter gearkasse.

Rent svineri at sælge en Lupo med smadret gearkasse, som var den nyrenoveret.
Lupo'er sælges nemt når der står "nyrenoveret gearkasse" og kan være svære at sælge til udvidne, når der ikke står det i teksten.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
ChristianC
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 24. okt 2015 23:47
Geografisk sted: Falster

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af ChristianC »

Jeg har jo købt bilen som defekt, vil ikke køre, og hvis jeg havde lavet mit forarbejde ordentligt havde jeg nok set at det var 3år og 87.000 km siden gearkassen var blevet udskiftet med en renoveret ifølge den kvittering der lå i servicebogen... Ja vi er enige om at det er bedrageri at sælge den med beskrivelsen nyrenoveret gearkasse, men det var mig frit for at læse dokumentationen inden køb, og det gjorde jeg ikke... Hvad skulle jeg få ud af at melde ham ??? En lang sag og en masse bøvl... Politiet har iøvrigt ikke tid... Nej, det bliver hverken meldt eller andet, sådan er jeg ikke... Til gengæld bliver jeg snart en lykkelig lupo-ejer og virkeligt godt kørende med nyrenoveret gearkasse :)
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Tager ikke kobling under grundindstilling

Indlæg af Riis »

ChristianC skrev:Jeg har jo købt bilen som defekt, vil ikke køre, og hvis jeg havde lavet mit forarbejde ordentligt havde jeg nok set at det var 3år og 87.000 km siden gearkassen var blevet udskiftet med en renoveret ifølge den kvittering der lå i servicebogen... Ja vi er enige om at det er bedrageri at sælge den med beskrivelsen nyrenoveret gearkasse, men det var mig frit for at læse dokumentationen inden køb, og det gjorde jeg ikke... Hvad skulle jeg få ud af at melde ham ??? En lang sag og en masse bøvl... Politiet har iøvrigt ikke tid... Nej, det bliver hverken meldt eller andet, sådan er jeg ikke... Til gengæld bliver jeg snart en lykkelig lupo-ejer og virkeligt godt kørende med nyrenoveret gearkasse :)
+1

Positiv, positiv.
Byt til Brugt.
Besvar