Chip tuning

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Chip tuning

Indlæg af Madsls »

Jeg faldt lige over dette på Ebay og vil høre om nogle her har kendskab til den.?

http://www.ebay.com/itm/Performance-Chi ... 9f&vxp=mtr

250 kr ca. Incl forsendelse fra Polen. Er ikke meget også fortælles der i annoncen hvor den ca skal monteres på div. Biler incl Lupo 1.2 TDI.

Ellers ser jeg mange steder det koster 3000+ kr for en Chip. Men kan denne Chip som er i linket være med til at gøre bilen lidt mere økonomisk som en anden har gjort med chippe den. Ja det var vist ikke med denne model af chip.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Chip tuning

Indlæg af Vyffe »

Box tun, NEEEEEEJ aldrig.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Chip tuning

Indlæg af Madsls »

Vyffe skrev:Box tun, NEEEEEEJ aldrig.
Så det en du ikke vil anbefale så.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Chip tuning

Indlæg af sussi »

Jeg fatter ikke at folk, især unge mennesker, køber en 3L og tuner den, men det må jo være fordi de har for mange penge.
En 3L er en PENDLERBIL, og det er begrænset hvad mekanikken kan holde til.

Og især Boxtun er noget fanden har opfundet i vrede, hold jer laaangt væk fra det, skal der endelig tunes, så få det lavet hos Landberg, eller hos et af Lupo 3L værkstederne.
Og bagefter, brug det med omtanke, ellers risikerer man at splitte motor/kobling/gearkasse ad for 10-20 tusinde kroner.

Bare min menig ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Chip tuning

Indlæg af Madsls »

sussi skrev:Jeg fatter ikke at folk, især unge mennesker, køber en 3L og tuner den, men det må jo være fordi de har for mange penge.
En 3L er en PENDLERBIL, og det er begrænset hvad mekanikken kan holde til.

Og især Boxtun er noget fanden har opfundet i vrede, hold jer laaangt væk fra det, skal der endelig tunes, så få det lavet hos Landberg, eller hos et af Lupo 3L værkstederne.
Og bagefter, brug det med omtanke, ellers risikerer man at splitte motor/kobling/gearkasse ad for 10-20 tusinde kroner.

Bare min menig ;)
Sussi
Jeg ønsker ikke at tune den med at køre hurtigt. Men et medlem fra siden har chip tunet den, hvor han fik bilen til at blive mere økonomisk på motorvejen med et forbrug på 35 km/l. Og dette ønsker jeg gerne. Men hvis denne chip jeg linket til ikke fungere til dette formål for en billig pris for mig, så vil jeg stå af, og må prøve at spare de 3000+ kr op som det nu koster at få den rigtige chip i, som kan hjælpe med at køre de 35 km/l. :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Chip tuning

Indlæg af sussi »

Hvis du håber at få en 3L til at køre 35km.l. på motorvej, er løsningen IKKE at chippe den, der er kun TO måder at opnå dette.
1. Kør ALTID i slipstrømmen fra en stor lastbil.
2. Kør ALDRIG over 75-80km.t.

Vi har kørt pendler kørsel i mange år, med ca. 95% motorvejskørsel, sommer ca. 28km.l. vinter ca. 26km.l. hastighed mellem 100- og 110km.t.
Feriekørsel op til 36km.l. over en strækning på 5.000km. stort set ingen motorvej.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
oeandersen
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 13. aug 2010 14:35
Geografisk sted: Vejen syddanmark

Re: Chip tuning

Indlæg af oeandersen »

Hejsa. Jeg har i ren nysgerihed prøvet sådan en boks fra ebay og kan IKKE anbefale den. Den får hurtigere speederrespons men det er også det eneste. Og da jeg pillede boksen af igen begyndte den at hoppe og danse i speederen så den er svær at styre gearene med speederen og det har kun hjulpet lidt ved ny grundjustering. Ved ikke om sådan en boks kan ændre i parameterne i boksen eller hvad der sker, men dur det gør det ikke!
Besvar