Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af Madsls »

Nu jeg helt ny til at køre i Lupo. Har kun haft min lupo i 2 dage snart. Men jeg synes ikke at jeg skulle trykke på triptælleren's knap for at fremvise hvad den har kørt på triptælleren, men nu skal jeg? Den blinker på triptælleren med noget tekst jeg ikke kan huske, også trykker jeg en enkelt gang på knappen til at nulstille triptælleren, også kommer triptæller talene frem igen. Og dette skal jeg gøre hver gang. Er dette normalt og bare mig som ikke har vært opmærksom for dag 1 da jeg købt den, eller er det en "fejl". ? Skal siges at den nulstiller ikke, den står på det som den har kørt. Men blinker bare fra man starter den til man trykker en gang på triptælleren også fremviser den talene igen.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af KMDTHY »

Den skriver OIL eller INSP. Din bil skal til service. Ellers har klovnen der sidst har serviceret den glemt at nulstille.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af Madsls »

KMDTHY skrev:Den skriver OIL eller INSP. Din bil skal til service. Ellers har klovnen der sidst har serviceret den glemt at nulstille.
INSP. Der var den. Og hvad gøre man så her.?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af KMDTHY »

Jamen hvornår har den sidst fået skiftet olie/serviceret?

viewtopic.php?f=22&t=753&p=5584#p5584
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af Thore J »

Madsls skrev: Men blinker bare fra man starter den til man trykker en gang på triptælleren også fremviser den talene igen.
De kommer også frem igen af sig selv, hvis bare venter lidt :D
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af Madsls »

KMDTHY skrev:Jamen hvornår har den sidst fået skiftet olie/serviceret?

viewtopic.php?f=22&t=753&p=5584#p5584
Har snakket med den tidelige ejer, han siger det er noget tid siden, så det passer godt nok at den skal have et services syn nu, og har snakket med min personlige mekaniker, og han har tilbudt mig at gøre det selv, med lidt hjælp fra ham for at gøre det mest muligt billigt for mig. Så han vil undervise mig en smule i de små ting til lille services. som den så skal have, så får jeg det til billiger penge en hvis han skal gøre det for mig. :)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af 383CI »

Så må vi håbe den mekaniker selc er udervist i Lupo3L
Ellers kan det godt blive en meget dyr billig hjælp.
Uden at skulle give gode råd ville jeg tage en kande kaffe og bruge en dagstid her, startende i FAQèn. Så er du, tydeligtvist, langt mere opdateret på hvad det vil sige at køre og servicere netop el 3Lèr
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af Madsls »

383CI skrev:Så må vi håbe den mekaniker selc er udervist i Lupo3L
Ellers kan det godt blive en meget dyr billig hjælp.
Uden at skulle give gode råd ville jeg tage en kande kaffe og bruge en dagstid her, startende i FAQèn. Så er du, tydeligtvist, langt mere opdateret på hvad det vil sige at køre og servicere netop el 3Lèr

Ja men må starte et sted da jeg ikke har penge til en services så må gøre det hvor jeg kan spare penge med forsigtighed. Da jeg ikke pt har penge, men først om nogle måneder, og det ved jeg ikke hvordan den har det med det i længden at den skal vente i nogle måneder mens jeg bruger den før den kan komme til sit services. Hvis jeg ikke tager den ind nu.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af Vyffe »

En frisk gang olie med filter koster omkring 400 kr. Ville jeg ikke vente med at skifte..
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Skal trykke på triptæller før den viser talene.

Indlæg af Madsls »

Vyffe skrev:En frisk gang olie med filter koster omkring 400 kr. Ville jeg ikke vente med at skifte..
Nej men skal til mekanikeren her på Fredag, så kan jeg kigge på det der sammen med ham. Også kan jeg betale ham i næste måned for det. :)
Besvar