Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Kevinmn94 »

Hey.
Jeg har pillet HELE hydraulik systemet af min lupo og renoveret det fuldkommen.
Jeg har smidt det hele på igen og udlufte det ved at fylde væske på, starte pumpen og løsne udluftningsskruen på koblingsaktuatoren.?
Men når jeg kører en grundindstilling er det lige som om at der ikke er noget hydrauliktryk i gearvælgeren?
Mit spørgsmål er hvordan får man hydraulik væske/tryk rundt i hele systemet (hydraulikpumpe/koblingsaktuator/Gearvælger)?
Tak på forhånd
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Atjuh 3L »

Ved at gøre det du har gjort!

Hvofor pillede du det fra hinanden, altså hvad var der galt med bilen inden du pillede det af?

Virker pumpen når du åbner døren på bilen?
Virkede pumpen da du udluftede koblingsaktuatoren?

Er det du siger at: Der er tryk i systemet, men den skifter ikke gear når du forsøger en grundindstilling?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Kevinmn94 »

Altså den hopper nogle gange ud af 5. Gear og pumpede lidt længe så derfor pillede jeg det af. Ja pumpen kører og kører som den skal og den startede igen da jeg udluftede koblingen.
Men det er lige som om at væsken Ikke er kommet ned i gearvælgeren for når jeg prøver at grundindstille så kan jeg hører ventilerne nede på gearvælgeren men den rør sig bare ikke.?
Hvad ville der ske hvis slangerne på gearvælgeren fra pumpen ikke sidder rigtigt ??
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvis slangerne vender forkert skal du til at renovere gangsteller igen hvis du er heldig :) hvis du er uheldig har du smadret gangstelleren :(
Du er sikker på de tre slanger i bunden af hydraulikstationen er helt i bund ? Ellers kan der godt mangle tryk ;)
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Atjuh 3L »

Som Kim siger: såfremt de tre slanger i bunden af hd. stationen ikke sidder rigtig, så kommer dr slet ikke noget tryk.

Såfremt der kommer tryk og du har byttet rundt på de 2 slanger til gangstelleren, (slangen der sidder tættest mod fronten af vilen skal i det øverste hul på gangstelleren), så er der fler "muligheder":

1. Bundkarret/pakningen er gået på gangstelleren.
2. En eller flere af magnetventilerne på gangstelleren er kaput.
3. Vitonringene på gangsteller magnetventilerne, er i stykker, samt evt. akselpakdåserne på gangstelleren.
4. ENHVER konbination af ovennævnte muligheder.

Armen der holder skifteklokken på gangstelleren kan være revnet, så vil gangstelleren virke, men der vil ikke blive skiftet gear.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Kevinmn94 »

Jeg kiggede på min anden lupo for at se hvor slangerne skulle sidde så tror de er sat rigtigt. Og der var ikke nogle synlige fejl og mangler på den. Er der ikke en (manuel) måde man kan være 100% på at der er olie i HELE systemet??. For det hele så intakt ud.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Atjuh 3L »

man kan tage slangerne af ved indgangen til gangstelleren, men så vil det pi... ud over det hele og tømme systemet :o

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Kevinmn94 »

Altså de to slanger på gangstelleren er vel bare frem og retur men hvilken en er frem og hvilken er retur ? Tænker jeg ville prøve og pille retur slangen af for at se om det overhovedet kommer igennem gangstelleren ?
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Qaxius »

Du ved godt at du kun kan udlufte koblingen, når motoren er igang og koblingen er trukket af aktuatoren!?!?!?

Det nytter ikke en skid at udlufte den, når der ikke er tryk på koblingsaktuatoren.

Eller du kan dreje nøglen og sætte den i N.
Så burde den gerne trække aktuatoren med slukket motor.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af alexey6260 »

feklkoder,muligvis olietrykføler ell. trykkugle
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Kevinmn94 »

Når jeg udlufter den så har jeg smidt den i N med tænding på, men jeg kan ikke starte bilen da den ikke er grundindstillet den der grønne fod kommer heller ikke frem.
Men jeg tror jeg fandt fejlen igår på hvorfor den ikke har taget koblingen under grundindstilling. Tror jeg har fået spændt det lorte plastik gevind i smader så den bare har smidt trykket ud af udluftningen.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Qaxius »

Helt klart et klassisk eksempel på overspænding.

Hvis den skyder det ud, så er det ikke for sent at redde den.
Du skal blot finde en M8x15mm eller M8x20mm unbracho bolt og sliber den spids for enden af gevindet.

Det bør man faktisk gøre fra dag et med sin koblingsaktuator, uanset om den er ny eller gammel.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Kevinmn94 »

Ja det er fikset og bedre en nyt. Men den løb nu igennem en grundindstilling og nåede til start motor men den kan ikke starte og den grønne fod kommer heller ikke frem. Og der er helt ny starter og det er heller ikke fordi den klikker i relæet.
Men det mest mærkelige er at nu lyder den helt sygt fra gearvælgeren ved ikke lige hvordan jeg skal forklar det men det er ligesom om den pumper et sygt. Har optaget den men jeg kan ikke ved hæfte det så hvis i er interesseret i at hører/se det kan i skrive på 50282408.
Ved simpelhen ikke hvad fanden der er galt?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af sussi »

Smid filmen på YouTube og link til den
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kevinmn94
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 15:26
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Kevinmn94 »

Fik lige opretter en bruger og lagt den op. https://youtu.be/siORhu4PcRM
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Qaxius »

Youtube er åbent på alle.
Smid den hellere på Dropbox og link til den.
Det synes jeg er bedre.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af sussi »

Qaxius skrev:Youtube er åbent på alle.
Og hvad så?
Smid den hellere på Dropbox og link til den.
Det synes jeg er bedre.
Det synes jeg absolut ikke, dropbox er efter min mening noget SKOD
Men vi behøver jo ikke alle sammen, at have samme mening ;)
Jeg kan ikke stedfæste den lyd, håber der er andre der kan.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Atjuh 3L »

Af med gangstelleren, nye Vitonringe, og på med den igen.

Såfremt det ikke hjælper, hvad det nok gør, nye potentiometre på gangstelleren, hvilket vil sige find en ombyttergangsteller.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Vyffe »

Dumt spørgsmål, men nu har du vel sikret dig at der er rigelig med strøm på?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Fejl! Grundindstilling og hydraulik rep.

Indlæg af Qaxius »

Når du grundjusterer:
På med en lader FØR du går igang.
Vent til laderen er helt færdig, så der er fuld/max spændings/strøm på dit batteri.
Drej nøglen, sluk for kørelyset, så du kun har positionslys på. ( så sparer du 8-9ampere i forbrug ).
Begynd grundjustering.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar