Beregn km pr litter

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Beregn km pr litter

Indlæg af Madsls »

Jeg har prøvet at søge efter mit råd men intet held derfor stiller jeg dette her nu.

Jeg har nu anskaffet mig En Lupo 3L 1.2 TDI. Årgang 2003.

Der er disse 2 måler som fortæller hvor mange km/l man køre osv. Der er den første hvor den fungere som en nål som svinger op og ned fra 1 til 5. Hvor der står noget med 100 km. Er dette dividere man skal.? eksempel står den på 3. så det 100/3=33.3km/l.

Også er der den som er lige over Digital uret. Her ser jeg nogle tal som hopper op og ned, men ikke forstået hvad det er. Nogle gange er det 2.1 - 2.9 - 3.7 - 4.1 Disse tal som bliver nævnt her hvis folk forstår hvad jeg hentyder til. hvad betyder dette?
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Beregn km pr litter

Indlæg af Thore J »

Fulgte der en instruktionsbog med bilen? ;)

Hvis ikke så ligger der en kopi herinde.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Beregn km pr litter

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - det er det antal liter den bruger pr/100km så du skal dividere 100 med det digitale tal der står, så har du hvad den har kørt i snit siden den sidst blev nulstillet ;)
Nulstilling sker forøvrigt ved at holde den knap på enden af den venstre stilk inde lidt, medmindre den har fartpilot ;)
Vær opmærksom på at de som regel viser noget forkert i forbrugsmåleren, da denne ikke kan justeres som i de fleste andre VW'er ;)
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Beregn km pr litter

Indlæg af Madsls »

Jeg har fået en masse med, men desværre ikke lige fået det kigget igennem. Men kunne være man lige skulle. Og tak for jeres svar. Men de to moduler som beskriver forbruget, er det ikke en form det samme de gøre.?
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Beregn km pr litter

Indlæg af Rasbi »

Nålen er det forbrug du har i det øjeblik du kigger. Displayet er et gennemsnit af dit forbrug siden sidst du nulstillede den :) du nulstiller den med knappen for enden af blinkerarmen.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Beregn km pr litter

Indlæg af Madsls »

Rasbi skrev:Nålen er det forbrug du har i det øjeblik du kigger. Displayet er et gennemsnit af dit forbrug siden sidst du nulstillede den :) du nulstiller den med knappen for enden af blinkerarmen.
Okay så blev jeg det klogere, og tak :)
Besvar