Bundstykke\ tændingslås problem.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Markhonore
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 25. sep 2015 17:20

Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Markhonore »

Hej med jer. Jeg er ny her på siden men har ladet mig fortælle der er nogle teknisk dygtige kendere her inde.
Jeg har forleden købt mig en Lupo 3l fra 2000.
Dagen efter jeg fik den hjem ville den ikke starte. Jeg fandt frem til at det var bundstykket i tændingslåsen. Brugte dagen idag på at skifte det. Meen! Bilen kan godt starte hvis jeg lader bundstykket hænge og drejer det med en skruetrækker. Men hvis jeg samler den som det skal være med tændingslåsen sker der ingen ting?
Kan det være den wire der løber fra tændingslåsen til gearkassen. Eller kan det være at tændingslåsen skal skiftes?;)
Håber der er nogle der kan hjælpe. Mvh. Mark
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Kim B Olesen »

Der skal stikke sådan en tap ned fra tændingslåsen og ned i bundstykket, den knækker somme tider, sidder den der stadig og fast ;)
Markhonore
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 25. sep 2015 17:20

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Markhonore »

Hej Kim;) ja den sidder der endnu. Men kunne godt være tilbøjelig til at tro at den måske et slidt;) er det en ny tændingslås hvis dette er tilfældet?;)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Thore J »

Kim har givet svaret.. det er tappen som er færdig.. Har også været der..

Det er nr. 3 her.. http://www.partsbase.org/vw/lupo-lupo-3 ... er-switch/

Den kan skiftes separat, det kræver lidt teknisk snilde.. men det er beskrevet i FAQ'en
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Markhonore
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 25. sep 2015 17:20

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Markhonore »

Mange tak for svar. Det bliver skifter en af de kommende dage;)

Forstår bare ikke jeg kan dreje den over på tænding. Der er først når jeg drejer den over på start den slukker alt i speedometeret. Kan denne lille tap være skyld i det?;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af sussi »

Det burde ikke have noget at gøre med wiren, den forhindrer blot at nøglen kan tages ud.
Hvis alt lys slukker, og bilen ikke starter, tyder det på at batteriet trænger til at lades op.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Thore J »

Markhonore skrev:Forstår bare ikke jeg kan dreje den over på tænding. Der er først når jeg drejer den over på start den slukker alt i speedometeret. Kan denne lille tap være skyld i det?;)
Ja det kan den godt være skyld i, hvis den er knækket .. den tap skal normalt dreje bundstykket - ligesom du gør med skruetrækkeren pt ...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Markhonore
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 25. sep 2015 17:20

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Markhonore »

Sussi.
Batteriet fejler skam intet. Den starter jo hvis jeg skiller bundstykket og tændingslåsen af. Der er såmen også prøvet med flere forskellige batterier;)
Markhonore
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 25. sep 2015 17:20

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Markhonore »

Thore j.
Hvis det er tilfælledet at den er slidt eller knækket, kan man så stadig
Godt dreje den over på tænding så lamperne i instrumentborderet lyser? Og jeg kan jo også godt dreje den over på start, så den "fjedre" tilbage? det er ikke utænkeligt men syntes bare det virker ulogisk;) Vh. Mark
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Thore J »

Markhonore skrev:Thore j.
Hvis det er tilfælledet at den er slidt eller knækket, kan man så stadig
Godt dreje den over på tænding så lamperne i instrumentborderet lyser? Og jeg kan jo også godt dreje den over på start, så den "fjedre" tilbage? det er ikke utænkeligt men syntes bare det virker ulogisk;) Vh. Mark
Det kunne min også godt..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Markhonore
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 25. sep 2015 17:20

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Markhonore »

Thore;)
Er det komplet nyt låsesæt eller hvor meget er det nødvendigt at skifte?;)
Har du evt et link;)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Thore J »

Markhonore skrev:Thore;)
Er det komplet nyt låsesæt eller hvor meget er det nødvendigt at skifte?;)
Har du evt et link;)
Man kan nøjes med at skifte tændingslåsen og så flytte låsecylinderen over - der har været en del snak om hvordan herinde (søgefunktionen)..
Jeg har ikke noget link, da jeg købte et komplet sæt låse brugt på ebay - da min bagklaplås også var færdig, mit tankdæksel havde en seperat nøgle og at låsene i dørene samtidig heller ikke havde det for godt..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Markhonore
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 25. sep 2015 17:20

Re: Bundstykke\ tændingslås problem.

Indlæg af Markhonore »

Mine dør låse har det heller ikke for godt så jeg må finde et komplet sæt;)

Du skal have mange tak for hjælpen;)
Besvar