Nøgle sidder fast

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Nøgle sidder fast

Indlæg af bobleren »

Hej.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad man kan gøre ved en nøgle der sidder fast?

Min lupo bar simpelthen låst sig fast på min nøgle :)

Det er som om jeg ikke kan få nøglen drejet det sidste stykke tilbage for at trække den ud, ratlåsen vil heller ikke aktivere.
Alle gear virker fint (hvis det skulle have en indflydelse)....

På forhånd tak :)
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Nøgle sidder fast

Indlæg af Qaxius »

Der er noget med et kabel fra rat til gearvælger og ellers så er det jo din ratlås, som sidder fast og derfor holder på nøglen.

Split den ad og find fejlen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nøgle sidder fast

Indlæg af sussi »

På de fleste 3L kan du KUN få nøglen ud i Parkeringspos., grundet det kabel der går fra gearkonsollen op til tændingslåsen, så det skal bare justeres, så har du din nøgle i hånden igen :-)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Nøgle sidder fast

Indlæg af ph. »

+1 på kabel

ratlås kan ikke holde på nøglen! ...Den går rent faktisk først i indgreb når nøglen er taget ud...
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Nøgle sidder fast

Indlæg af Atjuh 3L »

Plastic af omkring rattet, og motionere/smøre kablet der går ned til gearvælgeren.


Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Nøgle sidder fast

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror det er nede ved gearvælger/stangen det er galt :) der ender det kabel, du skal have gearstangen af og plastickonsollen rundt om gearstangen og håndbremsen af :? Kablet ender lige foran gearstangen og der sidder en 6 mm unbacho skrue du lige kan løsne, så kan du justere lidt frem og tilbage med yderkablet - så tror jeg du kan få din nøgle fri :)
tannis
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 23. apr 2012 18:18
Geografisk sted: sjælland

Re: Nøgle sidder fast

Indlæg af tannis »

Som skrevet før , hvis jeg vipper rattet helt op på min lupo så strammer kablet så nøglen ikke kan tages ud , så prøv at vippe det lidt ned .
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nøgle sidder fast

Indlæg af sussi »

+1 :-)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar