Slukke for strøm i cigaretstik

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Rapo
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 16. mar 2015 18:13
Geografisk sted: Aarhus

Slukke for strøm i cigaretstik

Indlæg af Rapo »

Hej

Jeg har tit min mobil til at lade op i bilen igennem cigaret stikket, men når jeg slukker for bilen og tager nøglen ud, lader mobilen stadig og min lader lyser fortsat i stikket.
Er det muligt/ hvad jeg skal gøre for at cigaret stikket også slukker med tændingen, så jeg ikke skal hive opladeren ud hvergang, så den ikke sidder og suger strøm når jeg ikke skal bruge den?

Mvh
Kenneth
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Slukke for strøm i cigaretstik

Indlæg af Thore J »

Du kan købe en strømvagt hvis du er bekymret for at dit batteri bliver drænet...
Men med den smule strøm der bliver trukket til at lade en mobil, så skal den dælme stå længe (uger!) førend det bliver et problem..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Slukke for strøm i cigaretstik

Indlæg af KMDTHY »

Hvilestrømmen i sådan en lader er så lille at det er lige meget. Jeg har ALDRIG hevet min fra, og den har før stået en måned uden problemer.

Så kan ikke helt se problemet...? Jeg finder det mere træls i de biler hvor der netop ikke er strøm på cigarstikket uden den er til tænding :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Slukke for strøm i cigaretstik

Indlæg af Kim B Olesen »

Helt enig - pisse irriterende med vores anden bil at den skal stå til tænding for lige at lade telefonen lidt :lol:
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Slukke for strøm i cigaretstik

Indlæg af Rasbi »

Det ser ud til at en mulighed kunne være at indsætte et relæ og så forbinde det som det ses på billedet..

Kilde: http://www.audiforums.com/forum/b5-mode ... ff-119429/
Vedhæftede filer
cig relay.jpg
cig relay.jpg (5.57 KiB) Vist 3088 gange
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Slukke for strøm i cigaretstik

Indlæg af Thore J »

KMDTHY skrev:Så kan ikke helt se problemet...? Jeg finder det mere træls i de biler hvor der netop ikke er strøm på cigarstikket uden den er til tænding :)
Helt enig ...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar