ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
1000holmes
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 20:04
Geografisk sted: Midtjylland

ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af 1000holmes »

Hej

I dag ringede konen panisk hjem og fortalte at ABSlampen lyste og bremselampen blinkede. Bremserne virkede fint og væskestanden i bremsevædske beholderen er i midten. Hun slukkede bilen helt og da hun startede igen var alt OK.

Instruktionsbogen beskriver ikke at bremselampen kan blinke. Kun kyse konstant.
Har også søgt her på forumet og fundet det omtalt, men ikke endeligt påvist hvad det kan skyldes.

"Den udvidede servicemanual - komplette kredsløbsdiagrammer mm." må da kunne fortælle, hvad der kan få bremselampen til at blinke.
Det skal siges, at bilen netop har fået nye klodser og skiver samt blevet udluftet, men fruen mener det ikke er første gang lamperne har gjort sådan.
Bilen har ikke ESP, men jeg hælder mest til at det må være ABS systemet, der brokker sig.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
1000holmes
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 20:04
Geografisk sted: Midtjylland

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af 1000holmes »

Jeg kan se jeg har posted indlægget i et forkert - Hvis det kan flyttes må det gerne blive det - Ellers tak for et rigtigt godt forum.

Tilbage til problemet. Den søgning du henviser til har jeg været igennem og konkluderer flg. potentielle årsager.
Batteri spænding lav - Jeg har dog ikke konstateret ladelampe eller startproblemer.
ESP lampe lyser - Jeg har ikke ESP
Løse/dårlige forbindelser ved fx. sikringer - Er selvfølgelig altid en god kandidat.

Havde dog håbet, at nogle var blevet klogere på hvad der kan få bremselampen til at blinke. Det må jo være en funktion der er indbygget i systemet.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af sussi »

1000holmes skrev:Jeg kan se jeg har posted indlægget i et forkert - Hvis det kan flyttes må det gerne blive det - Ellers tak for et rigtigt godt forum.
Er flyttet
Havde dog håbet, at nogle var blevet klogere på hvad der kan få bremselampen til at blinke. Det må jo være en funktion der er indbygget i systemet.
NEJ det er der ikke, der er en fejl et sted, læs nu i de tråde jeg linker til
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Sv: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af 2a2 »

tjek sikringen - tror nok det der er en helt almindelig fejl hvor benene bliver "rustne" og så ikke giver ordentlig forbindelse - sikringen er ikke "gået" - giver bare ikke ordentlig forbindelse
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
1000holmes
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 20:04
Geografisk sted: Midtjylland

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af 1000holmes »

Er i gang med at tjekke op på sikringer, ledninger og stikforbindelser. Har i den forbindelse set, at der kun er 13,7V (målt på batteriet) når motoren kører kun med 2000 rpm. 12.7 V når motor står stille. Så jeg skal vist have tjekket op på generator/spændingsregulator.

Og til Sussi: Du behøver jo ikke at blive sur og arrogant, bare fordi du har en stor viden og sindssyg mange indlæg.
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af reffub »

Billede
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af sussi »

1000holmes skrev:Og til Sussi: Du behøver jo ikke at blive sur og arrogant, bare fordi du har en stor viden og sindssyg mange indlæg.
Jeg er hverken sur eller arrogant, jeg er bare "en træt gammel mand".
Men når folk har så fandens travlt, at de poster deres indlæg et forkert sted, og ikke gider læse mere end det første og måske andet indlæg, af dem der linkes til, for at få svar på et spørgsmål der er stillet adskillige gange, så har man da for pokker lov til at være lidt kort for hovedet.
Jeg er her for at hjælpe, og ikke for at gentage mig selv igen og igen og igen, det må være nok at man linker til svarene, at så spørger skal bruge lidt tid på at gennemgå flere tråde, må da være det mindste man kan forlange.
Sussi

Tilføjelse fra mig som privatperson og ikke som admin:
Kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut over på VAGcars,
gælder også reffub ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af Atjuh 3L »

Sussi: Er ikke helt uenig med dig ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af reffub »

Jeg er målløs over en moderator kan finde på at skrive sådan noget.
Som privat person eller ej.
1000holmes
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 20:04
Geografisk sted: Midtjylland

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af 1000holmes »

Hej igen

Sussi, jeg er helt enig med dig, man skal selvfølgelig lede efter svarene inden man spørger.

I dette konkrette tilfælde havde jeg brugt masser af tid på både at gennemgå FAQ'en og søge på forskellige symptomer, som kunne forklare årsagen.
Jeg havde også fundet de samme links, som du henviser til.
Desværre indeholder flere af disse tråde lange forklaringer, som efter min bedste overbevisning overhovedet ikke kunne have noget med problemet at gøre.
Så derfor tillod jeg mig at fortælle om min oplevelse med bilen i håb om, at det kunne sortere de mest mærkelige kommentarer væk, og det kunne jo også være at der var nogen, som havde opnået ny og brugbar viden på dette punkt.

Det kan godt være, at det står lysende klart for dig hvad der menes i de forskellige beskrivelser (nu er du jo også forfatter på mange af dem), men som modtager er det ikke altid sikkert tingene er lige så klare.

Og nej, jeg har ikke planer om at forlade forumet her. Der er simpelthen for meget guld og for mange kloge hoveder herinde.

Med håb om at opsnappe flere guldkorn, sålænge jeg er ejer af en Lupo.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af KMDTHY »

Fandt du fejlen?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
1000holmes
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 20:04
Geografisk sted: Midtjylland

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af 1000holmes »

Ja, det tror jeg. Stik ved sikringsboks og ABS blev taget af og på. Sikringer i motorrum ud og ind. Og nu har fejlen ikke vist sig et par dage. Derudover ser det ud til at batteriet kører på sidste vers. 12,2 V ved stilstand 11,6 V med forbrug (Fjernlys, blæser, hydraulik, radio mm).
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: ABSlampe lyser og bremselampe blinker

Indlæg af KMDTHY »

Cool. Godt arbejde :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar