værksted

Alt vedrørende teknikken på 3L
soren
Indlæg: 23
Tilmeldt: fre 4. feb 2011 18:53
Geografisk sted: kolding

værksted

Indlæg af soren »

Hej er der nogen der kende til automester i Hammerum ved Herning er det et værksted der kan lave lupoer? ?
Er kommet lidt i tvil nu nogen der har kendskab til ham han hedder Rune ..Vh søren
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: værksted

Indlæg af Vyffe »

De skulle vist være bedre end gennemsnittet til Lupo 3L. Har dog ikke personlig erfaring.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: værksted

Indlæg af reffub »

Det er ikke den samme ejer som for et par år siden, ved ikke om det ændre på sagen.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: værksted

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: værksted

Indlæg af Riis »

Den liste er noget forældet og mangelfuld.

Søren, hvad skal du have lavet?
Byt til Brugt.
soren
Indlæg: 23
Tilmeldt: fre 4. feb 2011 18:53
Geografisk sted: kolding

Re: værksted

Indlæg af soren »

Ja hvad skal jeg ha lavet ? Jeg har nu haft min lille lupo i Ca 5 år det er en 99 nr 403 ( vw sige det er den ældste i dk )har altid selv holdt den køreren osv men så her den 4/8 -15 der ville den ikke skift gear den hoppe bare rundt i dem .
Så jeg og min Datte hopper rundt til vi kom ind til automester I Fredericia .
Hvor er venlig ung mand sagde det kikke vi da lige på så på med pcer ...og der sket ikke noget andet den gik og til punkt 28 osv men ku ikke finde koplinges punktet .
Så efter 5 forsøge så opgav han og bilen var død .
Jeg fik den hjem hvor jeg fik konstateret at der var sløret i gangstelle armen fik det lavt men det hjalp ikke så fandt jeg ud af at de to arme på gangstelle der var meget slør i så jeg søgt en anden gangstelle på nette der fik jeg fat på Rune fra hammerum auto hvor han sagde han har lavet mange af de lupoer og han ville godt kikke på den .
Også for at lære lidt mere han sagde også han ikke har haft nogen der ikke kunne køre der fra.
Så den blive køret op til han og har har kikket lidt på den og har skifte gangstelle så finder han ud af at førringsrør tun er i stykke så den og udrykkelejet blive skiftet .Han køre en tur det virke fint .Den holder lidt og han ta 2 prøver
Tur så starte den forfra med at gå fra 1 op i 2-3 ned i 1 igen og enden med at skulle stoppes og startes igen så kan den køre i 1 igen .
Det er her jeg tænke lidt om han nu har styr på lupo 3l.
Han ringe til mig i går at han skulle bruge noget mere tid for den var godt nok mærkelig den bil.
Da jeg ud læst fejl kom der ikke mindre en 9 kode frem
soren
Indlæg: 23
Tilmeldt: fre 4. feb 2011 18:53
Geografisk sted: kolding

Re: værksted

Indlæg af soren »

00845-shift lever f258
35-10
01605- potentiometer 2 G240
16-10
00836 valve 2 n284
36-10
00837 n285
36-10
00838 n286
35-10
00839 n287
35-10
00297 g38
03-00
01604 g239
16-10
00263
20-10
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: værksted

Indlæg af Thore J »

Der er jo ikke så langt til Vagtech i Odense.. Han ligger endda på den rigtige side af Odense :D
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: værksted

Indlæg af sussi »

Riis skrev:
Den liste er noget forældet og mangelfuld.
Den er absolut ikke forældet :!:
Hvis den er mangelfuld, er det brugerne af dette forum der er skyld i det :roll: Listen opdateres hvis der er nogen der kommer med input til den :D
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: værksted

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:Der er jo ikke så langt til Vagtech i Odense.. Han ligger endda på den rigtige side af Odense :D
Nok en meget god ide ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: værksted

Indlæg af 383CI »

+1

Jeg ville nok/bestemt også holde mig til et sted der er anderkendt for at have styr på Lupo 3L i stedet for et nogle måske har hørt om kunne engang.
Når nu bilen er død skal den jo postes alligevel, så jeg ville også få den fragtet til VagTech som jeg, med min personlige erfaring er helt sikker på har styr på sagerne.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
soren
Indlæg: 23
Tilmeldt: fre 4. feb 2011 18:53
Geografisk sted: kolding

Re: værksted

Indlæg af soren »

hej igen ja så har jeg hente min lupo igen der er blevet skifter en hele dele på den
en anden gangsteler
føringsrør
udrykkerleje
slavecyl kopling
og en brugt styreenhed til gearskift
så jeg køret hjem og må sige det gik rigtig fint hele vejen hjem den skifte rigtig godt og præcis
så kom jeg hjem og den stod vel stille 3 time så køret jeg lige en tur
men når den skal gear ned hoppe den ud af gear så ind til siden og sluk og starte igen der er ikke noget vis jeg køre den i
manuel kun når man sætte den i E så er det lisom den ikke kan finde ud af det den sætte godt nok i gang men når man så ta gassen af går bare i E og stoppe
alle de dele der er skifte har jeg fået med hjem så jeg ku se de er skifte ...
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: værksted

Indlæg af Atjuh 3L »

Tjah, man skal være forsigtig med at bruge ordet tværet, så det undlader jeg da ;)

Få nu aftalt en tid med VAGtech i Odense, så skal den nok komme ud at trille igen.

Du kan evt. prøve at sælge de dele du har fået med hjem, de fejlede jo åbenbart ikke noget!

Hvor langt har gearkassen kørt, og hvorfor har den ikke været oppe at vende som en evt. fejlkilde?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: værksted

Indlæg af Thore J »

Atjuh 3L skrev: Få nu aftalt en tid med VAGtech i Odense, så skal den nok komme ud at trille igen.
Præcis.. spar dig selv flere ærgelser og spild af penge..

Lav en aftale med Steffen, først på dagen.. tag konen/kæresten/hunden/kanariefuglen med og tag en tur ind til Odense - bussen kører 20meter fra værkstedet - der er masser at lave og se på :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: værksted

Indlæg af Vyffe »

Du skal se at smide den bil tilbage på det værksted som har skiftet dele i vildskab. De må sætte de gamle stumper på igen. Det ville jeg godt nok ikke finde mig i...
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: værksted

Indlæg af Søren »

+1. Men Simon havde ikke NOK gjorde, han HAVDE det... :lol: men afstig afsted til et 3L værksted- personlig køre jeg 120km for at få serviceret min
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: værksted

Indlæg af sussi »

Søren skrev: personlig køre jeg 120km for at få serviceret min
Småting, jeg kører 256km. og får bilen lavet samme sted som dig :D
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: værksted

Indlæg af 383CI »

Jamen så ved du jo hvad der ikke var årsagen!
Alt det der er skiftet i vildskab uden bilen køre som den skal. Ren VW desværre.

Personligt fatter jeg ikke "folk" spørger og får det samme svar utallige gange og alligevel vælger noget anderledes, men om ikke andet ved du jo hvad du skal gøre, ind og stop, for at få bilen til at køre så den kan komme ned i banken!

Underlige "man" ikka har skiftet trykkugle når nu udskiftningen var igang i vildskab, det ville være et godt bud på hvorfor den hobber ud af gear.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: værksted

Indlæg af sussi »

Visse værksteder burde sætte sådan et skilt op:

JEG KAN LAVE DIN LUPO 3L
bare du har penge nok i tegnebogen.
Hvis jeg ikke får den til at køre, er det dit problem,
men jeg har jeg da tjent en masse penge,
og du har fået en masse nye unødvendige dele :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: værksted

Indlæg af Thore J »

Var der ikke en lignende sag for et par år siden, bare med en Alfa, hvor en kunde ikke ville betale da der reelt ikke var lavet noget på bilen?
Værkstedet tabte sagen, og kunden kom kun til at betale en lille del af regningen, ikke en gang det fulde antal timer til fejlsøgning

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 009978.ece
Nogen der er FDM-medlem og som har adgang til mere (og bedre) info?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar