Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Corpus s
Indlæg: 58
Tilmeldt: fre 24. apr 2015 23:22
Geografisk sted: Køge

Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af Corpus s »

Hej folkens..

Så er der problemer igen.
Da jeg skal hjem fra arbejde køre jeg bilen et par meter frem, sætter den i neutral, kommer tilbage til bilen.
Da jeg så skal bruge gearstangen, kan jeg ikke få den ud af neural... Den sidder bare fast..

Den grønne lampe lyser i displayet og forsvinder når jeg trykker på bremsen.
Begge stoplys virker..

Har i et hurtigt bud, da jeg er strandet på p pladsen.. Haha
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af Thore J »

Din bil kobler ikke ud,

Det mest oplagte - at det kan skyldes at mangel på hydrauliktryk (mangel på olie eller at der ikke bliver pumpet tryk) eller at koblingsaktuatoren ikke virker

Virker pumpen?
Kontroller om der olie på?
Med tænding på; ryk i koblingskablet..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Corpus s
Indlæg: 58
Tilmeldt: fre 24. apr 2015 23:22
Geografisk sted: Køge

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af Corpus s »

Pumpen kører som den plejer og den kobler ud når jeg giver tænding..
Corpus s
Indlæg: 58
Tilmeldt: fre 24. apr 2015 23:22
Geografisk sted: Køge

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af Corpus s »

Men jeg kan ikke høre at den "klikker" i gearvælgeren når jeg trykker på bremsen..
Skal den ikke gøre det normalt?
Altså, det virker som om at den er låst fast...
Kan det være et relæ?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af 383CI »

Ups, sletter misvisende indlæg der kun viser jeg sov og læste det jeg ville.
Senest rettet af 383CI tors 16. jul 2015 05:11, rettet i alt 1 gang.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af sussi »

383CI skrev:Er der bremselys på når du træder på bremsen?
Hvad med "grøn fod" går den ud?
Du har kun læst halvdelen af mandens indlæg ;)

Der sidder en pal, der låser gearstangen i stop, jeg ved ikke om den kan låse den i andre stillinger.
På min tidligere 99 model, virkede denne pal ikke, det var faktisk rart at køre med, man kunne bl.a. hive nøglen ud i neutral :D
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af 383CI »

sussi skrev:
383CI skrev:Er der bremselys på når du træder på bremsen?
Hvad med "grøn fod" går den ud?
Du har kun læst halvdelen af mandens indlæg ;)

i

Yagss, jeg har vist ikke læst en skid, erkender jeg kom træt hjem, men det er sgu ikke nogen undskyldning.
Jeg mener jeg kunne tage nøglen ud i "N" i Lupo1 men ikke i Lupo2
Det er lidt kedeligt nu dne døjer med stikforbindelsen.
Er der ikke også noget med et kabel der går mellen rat/nøglelås der kan ryge ud af justering?


Opretter: Jo den skal "klikke" når den frigiver gearvælgeren. Hvordan den frigiver ved jeg ikke, men sker det på et signal fra bremsetryksføleren, ikke kontakten, kunne den jo også være kedelig.
Men som sussi skriver, måske der er noget galt med palen, men så burde den jo "forsøge" st klikke.

Men det kunne da være fint hvis der var en med kabel i nærheden og se om der er fejl.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af Qaxius »

Der er et NETech VCDS kabel i Herfølge ( 5km syd for Køge ).
Der er et velfungerende Kina VCDS i centrum af Køge hos Atjuh, hvis han altså ikke er på vingerne og har tid.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Corpus s
Indlæg: 58
Tilmeldt: fre 24. apr 2015 23:22
Geografisk sted: Køge

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af Corpus s »

Hej guys.

Lupoen fejler nu intet efter en dags hvil..
Jeg tror muligvis at den har været chok..
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Corpus s skrev:Jeg tror muligvis at den har været chok..
:lol: :lol:

Nej du, levende væsner går i chok.

Fejl reparerer ikke sig selv. forbered dig på at vognen igen ikke vil som du vil.


/(
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Akut!! Lupo vil ikke ud af neutral

Indlæg af Thore J »

HamSjelv skrev: Nej du, levende væsner går i chok.
Fejl reparerer ikke sig selv. forbered dig på at vognen igen ikke vil som du vil.
+1 ... lige præcis.. Fejlen kommer igen, det er kun et spørgsmål om tid..


Så brug hellere noget tid på at lede efter fejlen nu, hvor det kan foregå i "god ro og orden"...

Periodiske fejl skyldes ofte dårlige forbindelser eller noget der ligger og kortslutter o.l., så få kigget alle de elektriske forbindelser m.m. efter, om noget er løst, irret, slidte ledninger (gemmer sig nogle gange inde i bundterne) osv..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar