Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
red_martians
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 6. jun 2015 20:37
Geografisk sted: Valby

Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af red_martians »

Mistede remmen til generatoren på vej over storestrømsbroen her til aften. (lupo 3L)
En tur ind forbi en rasteplads, gjorde mig opmærksom på hvorfor at batteri-lampen lyste. Og mindes da et særdeles blødt bump på vejen tidligere.

Væk med den flossede rem, positionslys på, sluk radioen, eco off(for at undgå stop-start) og så hjemad mod København.
Jeg er nået hjem, men kan jeg forvente at få den til Roskilde i morgen? (hvor jeg kan få den skiftet)
Det er jo godt og vel 100km jeg har kørt indtil videre. og godt 40km til Roskilde som jeg mangler?

Andre der har stået i samme sted? og hvor langt er i nået?
Fik fortalt at det er et ret stort batteri der ligger i sådan én, men der er jo også hydralikpumpe mm. der er nødvendige for at holde bilen i live.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvis ikke du sætter den til ladning natten over - tror jeg ikke det går :(
red_martians
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 6. jun 2015 20:37
Geografisk sted: Valby

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af red_martians »

øv.. Kan være jeg må prøve et sted der er lidt tættere på. Hvis altså den vil starte.
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af batmann67 »

Jeg har prøvet at køre en Peugeot 309 benzin 35km, hvor alt el forbrug var slukket.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af ph. »

batmann67 skrev:Jeg har prøvet at køre en Peugeot 309 benzin 35km, hvor alt el forbrug var slukket.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
og Jeg har kørt fra før Berlin til Solrød (tomgang på færgen putg.-Rødby) i min Lj-70TD
men ingen af de scenarier kan bruges til at sige hvor langt en L3l kan køre!
og det giver ingen mening at spørge uden at skrive om batt. sidder i motorrum eller i bagagerummet :ugeek:
red_martians
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 6. jun 2015 20:37
Geografisk sted: Valby

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af red_martians »

Batteri sidder i bagagerum
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af ph. »

Jeg turde godt gøre forsøget
ellers ligger autopit i Herlev
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af 383CI »

Jeg kørte maks 25 med lade lampen lysenden, så sluttede festen, men der var batteriet nok heller ikke verdens bedste.
Med frisk batteri, ladet helt op og lyset slukket ville jeg tage "spritruten" hjem.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
red_martians
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 6. jun 2015 20:37
Geografisk sted: Valby

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af red_martians »

Jeg ringede til værkstedet i morges. Han mente at det i sig selv var imponerende at jeg var nået til Valby. Han ville ikke selv turde tage turen, og tvivlede på om jeg kunne starte bilen. Så valgte at få den hentet på lift af forsikringsselskabet. Den startede ganske fint i morges og kørte af sig selv på fejebladet. Men status er defekt og ødelagt generator. Manglende svingjul. ( hvis i ser et på storestrømsbroen så kender i ejermanden) svinghjulet har muligvis banket lidt til hydraliken da det fløj af, så der skulle rettes og kalibreres på ny. Øv bøv. Batteriet er ikke udskiftet i bilens levetid. Det er 11år gammelt. 105Km uden generator
Kragelund
Indlæg: 69
Tilmeldt: man 5. jul 2010 11:46
Geografisk sted: Løgumkloster, Sønderjylland

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af Kragelund »

Har engang kørt Aarhus - Løgumkloster (ca 150 km) uden kilerem i min daværende Lada 1500, hvor jeg erstattede den sprungne kilerem med en nylonstrømpe - det gav strøm nok til lys hele vejen...
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af ph. »

red_martians skrev:Men status er defekt og ødelagt generator. Manglende svingjul. ( hvis i ser et på storestrømsbroen så kender i ejermanden) svinghjulet har muligvis banket lidt til hydraliken da det fløj af,
:shock: Har godt nok aldrig hørt om at de skulle smide svinghjulet :shock:
:P vil umiddelbart tro at det er generatorfriløb/remhjul på generatoren som der mangler :P men det er selv.f. kun et kvalificeret gæt herfra :ugeek:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af Kim B Olesen »

Desuden sidder friløbet slet ikke i nærheden af hydraulikken :? Hvem er det der kigger på den ?
red_martians
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 6. jun 2015 20:37
Geografisk sted: Valby

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af red_martians »

Det er mig der sludrer. i har helt ret. Den blev lige set efter da den var oppe. Jeg bad dem se på hydralik-systemet i samme omgang da bilen efterhånden har kørt 200000, lækker en smule olie og efterhånden kunne bruge minutter på at danne tryk. Det blev efterset, fik ny trykkugle, og fik rettet nogle stænger. Det hjalp. Fik bare i første omgang en fornemmelse af at "slitagen" var opstået da den smed "generatorhjulet" Men nu kører den fint igen. Det har ingen sammenhæng.
Men det ga' nu ellers noget at et hop i bilen da det røg :-s

Men så vides det at den kan køre over 100km uden generator.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvor langt kan jeg køre uden generator?

Indlæg af sussi »

Jeg har kørt fra Vordingborg til Valby uden generator, i en VW Golf (benzin)
Sussi
Besvar