Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Indlæg af doktorfrank »

Endnu et skud i disen … forårsaget af den seneste udmelding: Lad være med at efterfylde, før den selv beder om det…?!
Jeg har længe kørt med "for lav kølevæskestand" på den ene Lupo, uden at det er sunket yderligere i beholderen. Hvorfor?? Det har jeg også tænkt adskillige gange. Uden at få svar :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Indlæg af sussi »

Hvor meget fylder du i beholderen?
Når det synker, er væskestanden så under min. mærket/ hvor meget er der tilbage i beholderen.
Som Frank skriver, så længe der ALTID er en god sjat tilbage i beholderen, ved kold motor, sker der ikke noget ved at køre med det, jo varmere motoren bliver, jo mere stiger væskestanden, med mindre der er en utæthed et sted.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Indlæg af Vyffe »

Væskestanden stiger ikke særlig meget, det gør trykket derimod..
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Indlæg af sussi »

Vyffe skrev:Væskestanden stiger ikke særlig meget, det gør trykket derimod..
Det er vi da helt enige om, pointen er at den IKKE FALDER, og jo mere luft i beholderen jo større "buffer", luft kan jo presses sammen, det kan vand ikke.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
audia2
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 28. nov 2010 09:37
Geografisk sted: Djursland

Re: Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Indlæg af audia2 »

låget er skiftet, såmænd to gange.

Den ligger i bunden af beholderen, ca tre cm under minimum mærket.

Min mekaniker er også inde på jeg bare skal køre med det, det bliver jeg nok også nød til, men den slags nager mig bare.

Ja det "stiger" når den bliver varm.

Da problemet startede var beholderen revnet og den kunne ikke holde tryk, denne samt låg blev skiftet. Nu holder den fint tryk men spytter ud.....
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Indlæg af Vyffe »

Lyder som et overtryk som muligvis kunne stamme fra en defekt toppakning.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Indlæg af sussi »

Vyffe skrev:Lyder som et overtryk som muligvis kunne stamme fra en defekt toppakning.
Det har doktorfrank været inde på i starten af tråden :-)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror også på toppakning :(
Passer det tilfældigvis med at den smider vandet når den er blevet presset lidt ? Fx motorvej ;)
audia2
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 28. nov 2010 09:37
Geografisk sted: Djursland

Re: Fraktion A2 - Audi A2, kølervæske

Indlæg af audia2 »

Hej

Nej intet mønster i det. Tjekkede og toppede op for tre dage siden, i går kørte vi fra djursland til billund(legoland) derefter til tyskland og handle også hjem til djursland, i dag kørte konen til og fra arbejde i alt 100km. Kølervæskestanden stod præcis som da jeg toppede op for tre dage siden.

Når hun køre på arbejde igen kan det ske den spytter ud igen, men der kan også gå en uge.....

Ps. Turen fra tyskland igår gik med plus 130 hele vejen!
Besvar