ABS lampe lyser

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
HenningL
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 23. apr 2014 20:39
Geografisk sted: Vemmelev - Vestsjælland

ABS lampe lyser

Indlæg af HenningL »

Jeg har fået skiftet forhjulslejer på et værksted (men uden regning [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]). Nu lyser ABS lampen ! Kan han have ødelagt noget eller ?? Kan man/jeg selv undersøge eller lave det ? Nogen gode råd ?



Sent from my iPad using Tapatalk
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af Atjuh 3L »

ABS føler.
MEGET sandsynligt at den er blevet ødelagt ved lejeskiftet, det er en klassiker!

Mvh,


Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
HenningL
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 23. apr 2014 20:39
Geografisk sted: Vemmelev - Vestsjælland

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af HenningL »

Ja, det var jeg jo også bange for !
Er det bare en lille føler man selv kan skifte eller skal lejet af igen ?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af Atjuh 3L »

Lille føler til ca. 500,- den sidder ofte MEGET fast, så bare lige skifte er et stort ord at bruge.

Det er ikke svært, bare besværligt ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af doktorfrank »

Fås også væsentligt billigere på ebay…men der er mange faldgruber: OE-numre er forvekslede, højre og venstre er forbyttede, man får leveret noget andet, end man bestiller, der er varierende længder og udførelser og det er ikke nødvendigvis den samme føler til A2 og Lupo.
Med andre ord: Sørg for at købe "over disken" og med returret - allerbedst med resterne af den defekte føler i hånden.
Sagt af egne erfaringer i denne hårdhændede verden. Suk!
:(
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af sussi »

Det er desværre noget man ofte ser, når klamphuggerværksteder (ja undskyld udtrykket, men det er de i min terminologi) skifter leje uden at bruge det rigtige værktøj, på den rigtige måde.
Kasper hos JP kan skifte et forhjulsleje på under 20 minutter :D :D :D
Sussi
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af 383CI »

Kan vel også være ejet der er klemt på en uheldig måde, så aftasterringen inde i lejet er ødelagt?

Eller en uheldig kombination af en træls sikring i maskinrummet der begynder at drille i øjeblikket?

Jeg ville få den fejludlæst og se hvad loggen siger inden der skiftes i vild/VW Stil, omend jeg er enig i det nemt kan være føleren der har fået en tur.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar