*LØST*NY GEARKASSE+KOBLING*Hopper/banker når der gives gas

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

*LØST*NY GEARKASSE+KOBLING*Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af bobleren »

Hej alle.

Fruen har netop ringet da hun næsten var nået på arbejde og måtte beklageligt meddele at den lille Lupo begyndte på hoppe/bankelyde når der blev trykket på speederen / givet gas.
Når hun slap speederen var der ikke noget og bilen trillede blot som normalt... Hun nævnte det var værst i de lave i gear.

Nu arbejder hun lidt ude i ingenting og ret langt fra hjemmet, så tænkte lidt inputs herfra til hvad der kunne være en idé at have med når jeg skal ud og hente dem ville være en god idé.

Lyder det bekendt?? Min umiddelbare tanke er om der kan være problemer med fremføring af brændstof til motoren.., men jeg er ikke sikker på at det vil give bankelyde, det vil måske nærmere blot opleves som en form for motorbremse?

Men selvfølgelig hvis der skiftevis kommer diesel ind til forbrænding og der ikke gør, vil det jo være acceleration og motorbremse skiftevis...

Alle inputs tages imod med kyshånd :)
Senest rettet af bobleren ons 29. jul 2015 18:26, rettet i alt 1 gang.
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af bobleren »

Til information drejer det sig om en Lupo 3L 1,2 TDI fra 2002 med 380.xxx km på tælleren...
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af Thore J »

Som jeg læser fejlbeskrivelsen (som nu er ude i 3. hånd og skriftlig :shock: :lol: ), så kører motoren ok, men det ryster og larmer bare..

Jeg ville tage et grundigt kig på motorophængene... med de symptomer, lyder det som at der er et (eller flere) af dem som er blevet trætte

Prøv at søge på motorophæng herinde og læs lidt op på det... det er ikke et ukendt problem med tiden..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af bobleren »

Det er en færdig gearkasse. Der kan man bare se når det går fra mund til mund.
Hyler når der køres og banker i gearskiftet + lugter forfærdeligt af olie

Nå... Hvad skal sådan en rep koste?? Jeg bor i Silkeborg området
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af Atjuh 3L »

Tjah, Vagtech i odense har en pris på hjemmesiden, så er det bare med at bestille tid og komme afsted :)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af bobleren »

Og det er en fornuftig pris? :) 15.999,- kr?
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af Atjuh 3L »

Jeps, kvalitet koster.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af bobleren »

Det er rigtigt :)

Og I mener at en bil med den alder og kilometer stadig giver mening at holde kørende med ovenstående reperation?
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af Qaxius »

3. gear der er defekt.
Det synes jeg bare ikke at det forklarer hakken og hoppen i lave omdrejninger.
Jeg ville helt klart også gå efter motorophæng og pille dem af, et efter et og mærke efter.

Det er kun et par måneder siden at vu havde en herinde, som havde et enkelt dødt ophæng, hvor der ved nærmere eftersyn, viste sig at være 2 døde ophæng, plus en anden ting.

Måske det var Atjuh ???

Ville det ikke være mega surt, at skifte gearkasse, for at finde ud af, at det ikke var det?


Hvem har stillet diagnosen med det døde 3. gear?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af bobleren »

3 gear defekt det er der vist ikke nogen der har skrevet noget om... Det er gået fra mund til mund til mund.. Altså gennem tre personer.
Da jeg i dag hentede bilen og prøvede at starte den og køre kunne jeg med det samme mærke problemer i gearkassen.
Dårligt gearskifte og mange mislyde fra drivlinjen, bemærk ikke mislyde fra motoren! Stillestående bil i neutral kører fantastisk ingen problemer og ingen dårlig motorgang. Da jeg kører op til 80 km/t og slipper gassen hyler det fra gearkassen... Og det lugter af varm/brændt olie..
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af bobleren »

Så det er udelukkende min egen konklusion at gearkassen er færdig
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af Rasbi »

bobleren skrev:3 gear defekt det er der vist ikke nogen der har skrevet noget om... Det er gået fra mund til mund til mund.. Altså gennem tre personer.
Da jeg i dag hentede bilen og prøvede at starte den og køre kunne jeg med det samme mærke problemer i gearkassen.
Dårligt gearskifte og mange mislyde fra drivlinjen, bemærk ikke mislyde fra motoren! Stillestående bil i neutral kører fantastisk ingen problemer og ingen dårlig motorgang. Da jeg kører op til 80 km/t og slipper gassen hyler det fra gearkassen... Og det lugter af varm/brændt olie..


Er det med eller uden ECO slået til? Hvis den hyler når du slipper speederen uden eco (Bilen motorbremser) slået til mener jeg også det er gearkassen :/

Det er sgu svært at sige om bilen kan bære den reparation. Jeg havde selv begivet mig i kast med opgaven, der er masser af know how herinde :D
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af bobleren »

Ja... Jeg har bare ikke noget sted at gøre det lige pt. og vi er afhængige af at have to biler kørende for at få hverdagen til at gå op.
+ vi lige har købt et hus som vi skal igang med at renovere.... Baaahh... Hehe!
Den hyler både med eco og uden eco... Kan nu se at den har smidt noget olie ude i indkørslen, men jeg kan ikke umiddelbart lokalisere fra hvor... Undrer mig lidt at olien er på bagsiden af motoren, altså på udstødningssiden hvor turboen sidder og under den bobbel der sidder på udstødningen deromme...
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af Thore J »

Med den beskrivelse du giver, kunne det lige så godt være et problem med gangstelleren eller hydraulikken...

Det kunne også forklare lugten af varm/brændt olie og olie der løber fra bagsiden af motoren, samt dårlige gearskift m.m.... Tag lige et kig og se om alt er tæt osv. på og omkring gangstelleren...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hopper/banker når der gives gas

Indlæg af bobleren »

Jeg har lige givet den et kig her til morgen, og umiddelbart ser der ikke ud til at være utæt omkring gangsteller... Der er heller ikke forsvundet hydraulikolie i beholderen... medmindre selvfølgelig standen stiger i hydraulikbeholderen selvom der mangler olie i resten af kredsen??
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Besvar