Problemer med grundindstilling og bakgear.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jetta1km owner
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 10. maj 2014 20:34
Geografisk sted: Aalborg

Problemer med grundindstilling og bakgear.

Indlæg af Jetta1km owner »

Har en lop der ikke kan starte lige pt, har lige vcds'en på for at starte med en koblings justering hvor den skal justeres til en værdi mellem 1.85 og 1.95 volt. Der kan den kun justeres op til 1.7 hvor så kablet er helt løs, og det virker meget underligt, håber på der er en klog person som kan hjælpe lidt her.

På forhånd tak.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Problemer med grundindstilling og bakgear.

Indlæg af Qaxius »

Tjek efter svejsningen på koblingsarmen, om den er knækket.
Det kan også være en totalt smadret kobling eller udrykkerleje.

Du kan starte ud med at teste koblingsaktuatoren, ved at fjerne den fra koblingsarmen.
Fjerne stikket på hydraulik stationen.
Fjern slangen til aktuatoren på hydraulik stationen.

Så skal du måle koblingsspændingen ( tryk på scope og juster tallene, så du får en kurve når du trækker og skubber i kablet ).

Hvis der er hakker i kurven, så er aktuatoren død.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problemer med grundindstilling og bakgear.

Indlæg af Kim B Olesen »

Er der sket noget forud ? Noget der har været skilt ad, eller ville den bare lige pludselig ikke starte ?
Når du prøver at stille kobling, er du så i tiptronic ?
Trækker den koblingen når du lige berører bremsen ?
Nogle gange skal man bare starte en grundjustering før den ligesom finder sig selv ;)
Besvar