Går i stå under kørsel - koblingsaktuator ?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Går i stå under kørsel - koblingsaktuator ?

Indlæg af Mukker »

Hej kloge hoveder.

I søndags efter en længere køretur, skulle jeg lige shoppe. Da jeg kommer ud til bilen, går starten ikke i indgreb. Jeg hiver lidt i koblingskablet og jeg kan starte bilen. Hmm. En grundjustering skal der vist til.
Igår går bilen fandme ud 2 gange på vej til arbejde og 5-6 gange på vej hjem. Tænke, tænke. Jeg havde vist ikke en lader på da jeg grundjusterede (aner ikke om det er et problem). Ny grundjustering igår, med lader på. Stillet på 1.88. Hvis jeg stiller den lidt lavere eller lidt højere og træder på bremsen, så stiger volt'en ikke den bliver bare stående på eks. 1,91. Derfor stillede jeg den, omkring 1,85 trykkede på bremsen for at se om den steg. Det gjorde den. Jeg kunne grundjustere og stille creeppoint.
Da jeg skulle hjem idag, sad jeg og glædede mig over bilen. 4 sekunder efter gik bilen ud (første gang idag), kort efter 2-3 gange mere.
Jeg ved ikke om der en en sammenhæng med at bilen går ud og min grundjustering eller det er 2 forskellige ting. Men mega irriterende er det.

Jeg har snappet en fejludlæsning, som den så ud igår aftes.

Address 02: Auto Trans Labels: None
Part No: 6N0 927 735 H
Component: DS085 Getriebe 1390
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 3D7B272D376A8F1

3 Faults Found:
00263 - Transmission, 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01071 - Clutch Movement Sensor (G162), 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
01155 - Clutch, 42-10 - Speed Deviation too High - Intermittent

Der er blevet skiftet kobling i år (2-4 måneder siden hos Autopit)
Der er skiftet dieselfilter og returventil i år (måske dec. 2014) - da bilen også gik ud i nov. dec. eller januar. Returventilen afhjalp problemet 100%.

Bilen kan pt ikke starte, med mindre jeg lige hiver en gang i koblingskablet.
Er det en ny koblings slave ?

Om lidt prøver jeg at trække en ny fejlkode udlæsning

Nogle forslag ?

Venligst Mikkel
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Går i stå under kørsel - koblingsaktuator ?

Indlæg af Mukker »

Uhh. Jeg checkede også hyd. olie igår og toppede en lille kapselfuld i.
Trykkuglen er også fra iår
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Går i stå under kørsel - koblingsaktuator ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Det lyder helt sikkert som en ny koblingscylinder ;)
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Går i stå under kørsel - koblingsaktuator ?

Indlæg af Mukker »

Vi er enige om at koblingscylinder = koblings slave cylinder = Dimsen med kablet der trækker kobllingen ?

Det passer vel meget godt.
Har lige været ude og sætte tester på igen. Samme fejl som igår. Så snart jeg sætter tænding på, står trykkuglen/hyd. stationen og brummer, som om den er klar til at skyde den lorte koblingscylinder ad helv... til. Det er vel at mærke efter, den har pumpet kuglen op.
Hvor filen skaffer jeg en koblingscylinder (helst igår) ?

Se nu kan det godt være jeg er en kegle til at grundjustere. Man skal jo huske at bilen ikke må stå i stop, når man stiller værdien, eller sker der ikke noget på min (læs. den stiger ikke, det gør den i D)
Jeg checkede lige koblingsværdien igen. Den stod på 1.86
Besvar