.. enig.. især hvis følgende er korrekt - har vist ikke været beskrevet - hvis man starter bilen med kold motor og lader den stå i tomgang, og den så ikke går i stå i tomgang, men først ved lidt gasgivning.. og også fordi du netop skriver at det er værre med kold motor..Andreasf skrev: Jeg sætter en jordbærtærte på dyserne og deres pakninger.
Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...
Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...
Hold op med bagklogskab
Det hjalp da den trak brændstof fra ekstern kilde, så der HAR været fejl på "ventildimsen", kan vi blive enige så langt?
JEG råbte højt om tandempumpe ud fra erfaring og kilometer.
Efter forsøget med dunk, også henne bagtil, var sandsynligheden for at det var tandempumpen NOGET begrænset.
Det samme gjorde sig ikke gældende for røgproblematikken.
Nu er der prøvet med anden tandempumpe, og det hjalp ikke.
Dysepakninger er et fantastisk bud, så det kan man da prøve.
Det var så mit lille input
Det hjalp da den trak brændstof fra ekstern kilde, så der HAR været fejl på "ventildimsen", kan vi blive enige så langt?
JEG råbte højt om tandempumpe ud fra erfaring og kilometer.
Efter forsøget med dunk, også henne bagtil, var sandsynligheden for at det var tandempumpen NOGET begrænset.
Det samme gjorde sig ikke gældende for røgproblematikken.
Nu er der prøvet med anden tandempumpe, og det hjalp ikke.
Dysepakninger er et fantastisk bud, så det kan man da prøve.
Det var så mit lille input
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...
Jeg er enig i at motoren oser skyldes en anden fejl, det blive så næste step, når jeg har fået helt styr på brændstof systemet...
Jeg har været ved at skifte de 2 hårde plastrør, de passer som røv og nøgler oppe på tank studserne, de sidder hårdt i spænd.. Bytter jeg dem om, passer de perfekt på tank tilslutning.
- Er det muligt at dreje indsatsen i tanken, så rørerne passer bedre?
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan andres køleelement sidder i deres system. Enten sidder den på fremløbet lige efter tanken og køler hele tiden, eller så sidder den på retur side efter retur ventilen...
Jeg vil gerne hører hvordan jeres system er bygget op, oplys gerne årgang og model på bilen.
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Jeg har været ved at skifte de 2 hårde plastrør, de passer som røv og nøgler oppe på tank studserne, de sidder hårdt i spænd.. Bytter jeg dem om, passer de perfekt på tank tilslutning.
- Er det muligt at dreje indsatsen i tanken, så rørerne passer bedre?
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan andres køleelement sidder i deres system. Enten sidder den på fremløbet lige efter tanken og køler hele tiden, eller så sidder den på retur side efter retur ventilen...
Jeg vil gerne hører hvordan jeres system er bygget op, oplys gerne årgang og model på bilen.
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...
[quote="batmann67"]Tja, hvis disse 2 slanger byttes om på brændstofs filteret i for hold til diagrammet, så kan jeg få tingene til at passe.
Kan vores tyske venner, der ellers er så punktlige have lavet en fejl i diagrammet 20126? Jeg har truffen en beslutning om at tage udgangspunkt i at dette er den korrekte måde at forbinde brændstof systemet, ud fra disse betragtninger:
De 2 hårde plast slanger sidder nu naturlig på tank studserne.
Hvor 8Z0201220D Fuel pipe: feed sidder på Tank studs V og 8Z0201227C Fuel pipe: return sidder Tank studs R.
Fuel cooler vil komme over på retursiden og ikke på fremløbs siden...
Nu passer kredsløbet også med denne skiltse: Brændstofs filteret er stadig fra en Golf2 u/returventil, returventilen er erstattet af en lille stump slange.
Nu får bilen lov til at køre med dette setup de næste par dage.
Går det fint, så kommer original filteret med returventil på...
/Stig Allan
Kan vores tyske venner, der ellers er så punktlige have lavet en fejl i diagrammet 20126? Jeg har truffen en beslutning om at tage udgangspunkt i at dette er den korrekte måde at forbinde brændstof systemet, ud fra disse betragtninger:
De 2 hårde plast slanger sidder nu naturlig på tank studserne.
Hvor 8Z0201220D Fuel pipe: feed sidder på Tank studs V og 8Z0201227C Fuel pipe: return sidder Tank studs R.
Fuel cooler vil komme over på retursiden og ikke på fremløbs siden...
Nu passer kredsløbet også med denne skiltse: Brændstofs filteret er stadig fra en Golf2 u/returventil, returventilen er erstattet af en lille stump slange.
Nu får bilen lov til at køre med dette setup de næste par dage.
Går det fint, så kommer original filteret med returventil på...
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...
Nu er JEG forvirret
På tegningen har du lavet en krydsning med blå og rød farve, og den krydsning er IKKE korrekt! (Dette skrev jeg for 30 min. siden, og nu vover jeg pelsen): Jeg må gi' dig ret, der er noget der ikke stemmer
Det ser godt nok mere og mere ud til at køleren sidder på fremløbet, hvilket vender mit billede af hvordan det hele hænger sammen helt op og ned
Det stemmer ikke overens med forklaringen på de sider du har sat ind, og derfor må jeg jo konstatere følgende, hvortil indspark gerne modtages:
Returlinien løber til returventilen som åbner såfremt fuelen er varm, og derefter skulle det vel løbe igennem køleren, men det gør det jo ikke - det løber retur til tanken.
Al fuel der suges op af tanken til fødelinien løber først igennem køleren, hvilket jo IKKE forhindrer varm fuel i tanken.
Jeg tror lige der er noget jeg skal ha' kigget lidt nærmere på
Mvh,
Atjuh 3L.
På tegningen har du lavet en krydsning med blå og rød farve, og den krydsning er IKKE korrekt! (Dette skrev jeg for 30 min. siden, og nu vover jeg pelsen): Jeg må gi' dig ret, der er noget der ikke stemmer
Det ser godt nok mere og mere ud til at køleren sidder på fremløbet, hvilket vender mit billede af hvordan det hele hænger sammen helt op og ned
Det stemmer ikke overens med forklaringen på de sider du har sat ind, og derfor må jeg jo konstatere følgende, hvortil indspark gerne modtages:
Returlinien løber til returventilen som åbner såfremt fuelen er varm, og derefter skulle det vel løbe igennem køleren, men det gør det jo ikke - det løber retur til tanken.
Al fuel der suges op af tanken til fødelinien løber først igennem køleren, hvilket jo IKKE forhindrer varm fuel i tanken.
Jeg tror lige der er noget jeg skal ha' kigget lidt nærmere på
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...
Hvis du køber nævnte slange kit - så burde det give sig selv under montering hvordan det skal sidde!.
jeg har lavet denne "update" på et par stykker og det er ret lige til.
jeg har lavet denne "update" på et par stykker og det er ret lige til.
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...
Jeg har som sagt monteret mine på følgende måde...VAGtech.dk skrev:Hvis du køber nævnte slange kit - så burde det give sig selv under montering hvordan det skal sidde!.
jeg har lavet denne "update" på et par stykker og det er ret lige til.
8Z0201220D (kort) mellem Tank R_Studs og køleelementet
8Z0201227C (lang) mellem Tank V_Studs og brændstof filteret PIL_IND /Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...
Har kørt med ovennævnte setup i 14 dage uden problemer, brændstofs økonomien er forbedret. Sidste tankfuld var snittet 25 km/l, og der havde jeg kørt de 350 ud af de 550 km på motorvej med 120-130km/t...
Problemet med lugt af diesel og ose, har været minimal, der har kun været en lille snert i forbindelse med bykørsel....
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Problemet med lugt af diesel og ose, har været minimal, der har kun været en lille snert i forbindelse med bykørsel....
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN