Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...

Indlæg af Thore J »

Andreasf skrev: Jeg sætter en jordbærtærte på dyserne og deres pakninger.
.. enig.. især hvis følgende er korrekt - har vist ikke været beskrevet - hvis man starter bilen med kold motor og lader den stå i tomgang, og den så ikke går i stå i tomgang, men først ved lidt gasgivning.. og også fordi du netop skriver at det er værre med kold motor..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...

Indlæg af Atjuh 3L »

Hold op med bagklogskab :shock:

Det hjalp da den trak brændstof fra ekstern kilde, så der HAR været fejl på "ventildimsen", kan vi blive enige så langt? :o

JEG råbte højt om tandempumpe ud fra erfaring og kilometer.

Efter forsøget med dunk, også henne bagtil, var sandsynligheden for at det var tandempumpen NOGET begrænset.
Det samme gjorde sig ikke gældende for røgproblematikken.

Nu er der prøvet med anden tandempumpe, og det hjalp ikke.

Dysepakninger er et fantastisk bud, så det kan man da prøve.

Det var så mit lille input :)
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...

Indlæg af batmann67 »

Jeg er enig i at motoren oser skyldes en anden fejl, det blive så næste step, når jeg har fået helt styr på brændstof systemet...
Jeg har været ved at skifte de 2 hårde plastrør, de passer som røv og nøgler oppe på tank studserne, de sidder hårdt i spænd.. Bytter jeg dem om, passer de perfekt på tank tilslutning.

- Er det muligt at dreje indsatsen i tanken, så rørerne passer bedre?

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan andres køleelement sidder i deres system. Enten sidder den på fremløbet lige efter tanken og køler hele tiden, eller så sidder den på retur side efter retur ventilen...
Jeg vil gerne hører hvordan jeres system er bygget op, oplys gerne årgang og model på bilen.



Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...

Indlæg af batmann67 »

[quote="batmann67"]Tja, hvis disse 2 slanger byttes om på brændstofs filteret i for hold til diagrammet, så kan jeg få tingene til at passe.
Kan vores tyske venner, der ellers er så punktlige have lavet en fejl i diagrammet 20126?
20126 Fuel Line modified-01.JPG
20126 Fuel Line modified-01.JPG (204.03 KiB) Vist 4336 gange
Jeg har truffen en beslutning om at tage udgangspunkt i at dette er den korrekte måde at forbinde brændstof systemet, ud fra disse betragtninger:

De 2 hårde plast slanger sidder nu naturlig på tank studserne.
Hvor 8Z0201220D Fuel pipe: feed sidder på Tank studs V og 8Z0201227C Fuel pipe: return sidder Tank studs R.
Fuel cooler vil komme over på retursiden og ikke på fremløbs siden...

Nu passer kredsløbet også med denne skiltse:
ssp223 fuel supply line p38-39.JPG
ssp223 fuel supply line p38-39.JPG (164.9 KiB) Vist 4336 gange
Brændstofs filteret er stadig fra en Golf2 u/returventil, returventilen er erstattet af en lille stump slange.
Nu får bilen lov til at køre med dette setup de næste par dage.
Går det fint, så kommer original filteret med returventil på...

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...

Indlæg af Atjuh 3L »

Nu er JEG forvirret :o

På tegningen har du lavet en krydsning med blå og rød farve, og den krydsning er IKKE korrekt! (Dette skrev jeg for 30 min. siden, og nu vover jeg pelsen): Jeg må gi' dig ret, der er noget der ikke stemmer :roll:
Det ser godt nok mere og mere ud til at køleren sidder på fremløbet, hvilket vender mit billede af hvordan det hele hænger sammen helt op og ned :shock:

Det stemmer ikke overens med forklaringen på de sider du har sat ind, og derfor må jeg jo konstatere følgende, hvortil indspark gerne modtages:

Returlinien løber til returventilen som åbner såfremt fuelen er varm, og derefter skulle det vel løbe igennem køleren, men det gør det jo ikke - det løber retur til tanken.

Al fuel der suges op af tanken til fødelinien løber først igennem køleren, hvilket jo IKKE forhindrer varm fuel i tanken.

Jeg tror lige der er noget jeg skal ha' kigget lidt nærmere på ;)


Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...

Indlæg af VAGtech.dk »

Hvis du køber nævnte slange kit - så burde det give sig selv under montering hvordan det skal sidde!.
jeg har lavet denne "update" på et par stykker og det er ret lige til.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...

Indlæg af batmann67 »

VAGtech.dk skrev:Hvis du køber nævnte slange kit - så burde det give sig selv under montering hvordan det skal sidde!.
jeg har lavet denne "update" på et par stykker og det er ret lige til.
Jeg har som sagt monteret mine på følgende måde...
8Z0201220D (kort) mellem Tank R_Studs og køleelementet
8Z0201227C (lang) mellem Tank V_Studs og brændstof filteret PIL_IND
fuel pipe.jpg
fuel pipe.jpg (119.16 KiB) Vist 4296 gange
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Motor problemer, oser, går ud, og urolig tomgang...

Indlæg af batmann67 »

Har kørt med ovennævnte setup i 14 dage uden problemer, brændstofs økonomien er forbedret. Sidste tankfuld var snittet 25 km/l, og der havde jeg kørt de 350 ud af de 550 km på motorvej med 120-130km/t...
Problemet med lugt af diesel og ose, har været minimal, der har kun været en lille snert i forbindelse med bykørsel....

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Besvar