Vil ikke starte i stop.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Vil ikke starte i stop.

Indlæg af sussi »

alexey6260 skrev:kan ikke forstår,når kobling er færdig(koblingsskive er slidt) den kobler ikke til . Korrekt gearskift er når motoren koblet fra gearkassen. Der bliv ingen problemmer med gearkassen når kobling er slidt så langt den kobler fra.
Hvad mener du med det :?:
En slidt kobling glider, og har besvær med at få bilen i gang. Giver du bundgas, fedter koblingen bare, bilen flytter sig næsten ikke, og det stinker ad h til :twisted:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Vil ikke starte i stop.

Indlæg af alexey6260 »

Jeps.men hvad er galt med gearkassen?
Jeg mener at gearkasse går ikke i stykker når koblingsskive er slidt.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Vil ikke starte i stop.

Indlæg af sussi »

alexey6260 skrev:Jeps.men hvad er galt med gearkassen?
Jeg mener at gearkasse går ikke i stykker når koblingsskive er slidt.
Jeg ved ikke hvad der er galt, men selve gearkassen tager normalt ikke skade af at koblingen er slidt.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Vil ikke starte i stop.

Indlæg af alexey6260 »

Mine tidlige tråde:
JEG -motor starter kun i N på en af mine A2er i de sidste 2,5år-køre som den skal så :arrow: f#ck that.
Qaxius -Alexey, lige indtil at den defekte kobling smadre din gearkasse.

jeg bare skrive,det er ikke noget STORT problemmet at motor startes ikke i STOP(fra min erfaring).Og det er ikke nødvendigt at skifte kobling da bilen Vil ikke starte i stop.Der kan blive problemmet med koblingsaktuatoren ell. en af potentiometre på robot.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Vil ikke starte i stop.

Indlæg af Qaxius »

Du kan måske løbe ind i et problem med en motor, som har svært ved at koble rigtigt til og fra.

Et nyt udrykkerleje og føringsrør, det koster ikke alverden.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Vil ikke starte i stop.

Indlæg af alexey6260 »

+1 til gliderrør
+1 til udrykkerleje
men dem man kan ikke rigtig tjek med VAG-Com.Der kan blive kun ujævnet voltage ved koblingsjustering,men ikke altid.Vh
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Besvar