Jeg kan se der findes en 3L udgave med såvel aircon som servo, men den model har ikke start/stop. Hvor tæt ligger den så på at være en "rigtig" 3L?
Forbruget på aircon er naturligvis direkte afhængig af hvor meget det bliver brugt, men hvor meget sluger servoen?
3L med servo og aircon - er det rent faktisk en 3L?
-
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: tors 18. sep 2014 17:41
- Geografisk sted: Hvidovre
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: 3L med servo og aircon - er det rent faktisk en 3L?
Selvfølgelig er det en 3L, den bruger bare en smule mere end 3 liter pr. 100km.
Min A2 (med ALLE herligheder) bruger 0,1 l. for meget til at opfylde betingelserne for billigste afgift, så jeg må af med 2x580 (IIRC) + 1000kr. i dummebøde, hvis COC dukumentet for en 3L, med servo og aircon, viser samme forbrug, så rykker den også en klasse ned.
Sussi
Min A2 (med ALLE herligheder) bruger 0,1 l. for meget til at opfylde betingelserne for billigste afgift, så jeg må af med 2x580 (IIRC) + 1000kr. i dummebøde, hvis COC dukumentet for en 3L, med servo og aircon, viser samme forbrug, så rykker den også en klasse ned.
Sussi
Re: 3L med servo og aircon - er det rent faktisk en 3L?
Det er sådan en model jeg har
Servoen bruger ikke ret meget energi, da det er en elektrisk servo - så der er kun et forbrug i det øjeblik der drejes på rattet..
... og hvorfor start/stop er slået fra på servo-modellerne er mig et mysterie - det giver ikke meget mening, når det netop er en elektrisk servo.. Start/stop findes da også i hel del nyere biler med servo..
Servoen bruger ikke ret meget energi, da det er en elektrisk servo - så der er kun et forbrug i det øjeblik der drejes på rattet..
... og hvorfor start/stop er slået fra på servo-modellerne er mig et mysterie - det giver ikke meget mening, når det netop er en elektrisk servo.. Start/stop findes da også i hel del nyere biler med servo..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: 3L med servo og aircon - er det rent faktisk en 3L?
Fordi din servostyring kun er aktiv når der er omdrejningstal fra motoren. Det er bøvlet hvis en servo slår til og fra i takt med start-stop
Moe
Moe
Re: 3L med servo og aircon - er det rent faktisk en 3L?
Hehe..Silver skrev:Fordi din servostyring kun er aktiv når der er omdrejningstal fra motoren. Det er bøvlet hvis en servo slår til og fra i takt med start-stop
Moe
Jeg ved godt hvordan den fungerer, men jeg synes ikke at argumenterne for at slå start/stop fra er gode nok...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17