Audi A2 (Lys blinker periodisk) - LØST

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
AndersWJ
Indlæg: 189
Tilmeldt: søn 27. feb 2011 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn

Audi A2 (Lys blinker periodisk) - LØST

Indlæg af AndersWJ »

Hej herinde..

Ved godt det ikke er et Audi forum, men da Audi A2 og Lupo minder meget om hinanden, og jeg før har haft held med at spørge her, så prøver jeg lige denne også.

Pludselig her i dag, er vores Audi A2 1.2 3L begyndt at slukke lygterne samtidigt med at belysningen i instrumenteringen og lys ved gearstangen også går ud.
Lyset i de røde nåle til at vise omdrejninger virker dog stadig (har ikke lagt mærke til hvad ellers der virker)

Det er sporadisk hvornår det sker, men det er lidt som om at hvis bilen får en pludselig bevægelse (hvis man f.eks bremser) så kommer lyset tilbage igen.

Kan nogen fortælle mig hvor jeg skal begynde at lede?

Jeg fornemmer selv, at der må være en løs forbindelse et eller andet sted.. Men hvor ?
Senest rettet af AndersWJ ons 1. apr 2015 23:03, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Audi A2 (Lys blinker periodisk)

Indlæg af 2a2 »

Gæt: rusten/knækket stel forbindelse - kan desværre ikke huske hvor vore A2 har kablet til at sidde

Mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Audi A2 (Lys blinker periodisk)

Indlæg af sussi »

A2-3L spørgsmål er da ligestillet med Lupo her i foreningen ;)

Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
AndersWJ
Indlæg: 189
Tilmeldt: søn 27. feb 2011 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Audi A2 (Lys blinker periodisk) - LØST

Indlæg af AndersWJ »

Jeg fandt frem til løsningen på dette problem.

Det viste sig, at:

- Alt udvendigt lys ikke virkede
- At baggrundslys i instrumentering og andre steder ikke lyste
- At kabineblæseren ikke virkede.

Løsningen var, at mit tændings relæ var stået af.
Det klappede godt nok, når det fik strøm. Men der var ikke nogen forbindelse imellem "de store poler" på relæet.

Et nyt relæ fra T-hansen til en 50kr løste problemet uden besvær, og uden at skulle skille en hel masse ad... :)

God påske derude!
Besvar