Hyd olie

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Hyd olie

Indlæg af ochrs »

Kører fra Fredericia til Århus, ingen problemer, holde parkeret ca halv time. Da jeg starter kan bilen ikke skifte gear, der mangler en del olie i beholderen, men kan ikke se nogle utætheder nogen steder, hvor kan olien forsvinde uden det er synligt. Eller er det fordi at den er blevet rigtig varm og har kogt evt vand af. Fik ny trykkugle for ca en måned siden, hvor VAG tech efterfyldte. Nogen gode ideer inden det går på værksted, eller skal jeg bare prøve at efterfylde med korrekt olie og se om det kan gøre det ?

Ole Fredericia
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hyd olie

Indlæg af sussi »

Det kan være bundkarret på gangstelleren der er utæt, hvis du hiver "bobslæden" af og den er sølet ind i olie, så er det nok fejlen.
I første omgang efterfyld på den rigtige måde.
Sussi
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hyd olie

Indlæg af doktorfrank »

Sidst jeg havde problemet, var det den nederste slange på gangstelleren - O-ringen var færdig, og det var clipen også. og det kan faktisk være vanskeligt at se den udsivende hydraulikolie. Så tjek en gang til.
:?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hyd olie eller andet

Indlæg af ochrs »

Det viste sig at jeg ikke havde ventet længe nok eller ikke havde løsnet trykkuglen nok, så det er ikke gangsteller der er utæt, kan også se at den prøver at skifte, men gangsteller kan jo godt være svag, tænker at den måske skal pakkes om med nye o ringe, eller kan det være noget elproblem, et sidste skud i tågen kan det være armen med de 2 kugleled der er slidt?

Ole
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Hyd olie

Indlæg af Andreasf »

Hvordan fik du den til at køre igen?
Det kunne godt lyde som om den har sat en fejlkode der kan være umagen værd at se på.

Hvis du pendler henover Fyn i dag, er du velkommen til at kigge omkring Langeskov - jeg har tester osv.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hyd olie

Indlæg af ochrs »

Den er ikke kørende endnu, hvad jeg har indtil videre er at den havde en fejl med baklys kontakt, som er skiftet uden det hjalp. Og melder stadig fejl på baklys kontakt, så regner med at det er noget med en ledning eller et stik

Ole
Besvar