Frihøjde op til skærmkant, std.?
Frihøjde op til skærmkant, std.?
Hej
Jeg skal have justeret min gevindundervogn op i dag, da den er så langt nede jeg ikke engang kan køre over en død kat!
Der er 57-58 cm op til skærmkanten bagved og 53-54 cm foran, så jeg håber kun at skulle hæve den foran.
Er der nogen der kender std. Målene for lupo eller som lige vil måle det på deres egen, fra jord til skærmkant?
Jeg skal have justeret min gevindundervogn op i dag, da den er så langt nede jeg ikke engang kan køre over en død kat!
Der er 57-58 cm op til skærmkanten bagved og 53-54 cm foran, så jeg håber kun at skulle hæve den foran.
Er der nogen der kender std. Målene for lupo eller som lige vil måle det på deres egen, fra jord til skærmkant?
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
Jeg var lige ude og måle min egen standard Lupo der er 60 cm midt på hjulet til skærmkanten både for og bag !
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
Hej
Tak for svar. Du mener fra grunden den står på til skærmkanten ikk, altså igennem midten af navet?
Så er min godt nok sænket meget. Den skraber også på hele tiden og det er pisseirriterende..
Jeg prøvede i går at skrue på gevindet i undervognen men det er irret fast tror jeg.
Det skal nok helt af..
Tak for svar. Du mener fra grunden den står på til skærmkanten ikk, altså igennem midten af navet?
Så er min godt nok sænket meget. Den skraber også på hele tiden og det er pisseirriterende..
Jeg prøvede i går at skrue på gevindet i undervognen men det er irret fast tror jeg.
Det skal nok helt af..
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
Naah … prøv nu bare at lægge rynkerne (på benene … altså dæmperbenene) i blød i WD eller evt. bare petroleum plus olie. Efter et par dage kan de nok løsnes, hvis du bare har den rigtige hak-nøgle.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
Hejsa,
Jo, og du husker selvfølgelig en sporing når du er færdig med at justere højde på vognen, ikke?
/C
Jo, og du husker selvfølgelig en sporing når du er færdig med at justere højde på vognen, ikke?
/C
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
+1 - i den grad
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
Jeg ved ikke med sporing, tror det går. Lige nu kører den på ydersiden af dækket..
Hvad betyder +1 - ?
Hvad betyder +1 - ?
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
Det er et "like" som på fjæsbog.
Sporing er et dumt sted at spare. En sporing koster vel det samme som ét dæk. En forkert sporing kan koste fire nye dæk på ingen tid..
Sporing er et dumt sted at spare. En sporing koster vel det samme som ét dæk. En forkert sporing kan koste fire nye dæk på ingen tid..
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
Nej Vyffe.
Frank mener altså at campervinkel har en tolerance på 1 grad plus og minus, hvilket jeg tvivler rigtigt meget på.
viewtopic.php?f=13&t=4040
Se selv denne sporing.
Tolerancen er 0,2 grader.
Ikke 1,0 grad.
Frank mener altså at campervinkel har en tolerance på 1 grad plus og minus, hvilket jeg tvivler rigtigt meget på.
viewtopic.php?f=13&t=4040
Se selv denne sporing.
Tolerancen er 0,2 grader.
Ikke 1,0 grad.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
Undskyld mig, men hvad snakker du om??? Hvordan konkluderer du lige det? Det er da åbenlyst at han bare er enig med HamSjelvQaxius skrev:Nej Vyffe.
Frank mener altså at campervinkel har en tolerance på 1 grad plus og minus, hvilket jeg tvivler rigtigt meget på.
viewtopic.php?f=13&t=4040
Se selv denne sporing.
Tolerancen er 0,2 grader.
Ikke 1,0 grad.
Senest rettet af Vyffe man 23. mar 2015 09:45, rettet i alt 1 gang.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
Min fejl.
Minus er på den forkerte side af tallet, kan jeg se.
Det så ellers ud som om at der var tale om grader.
Minus er på den forkerte side af tallet, kan jeg se.
Det så ellers ud som om at der var tale om grader.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Frihøjde op til skærmkant, std.?
D'herrer. Undskyld at jeg har været årsag til så megen forvirring.
Jeg forsøgte blot at hjælpe til med at understrege, at når man ændrer "ridehøjde" (beklagelig anglicisme, men jeg kender ikke noget dansk ord for det) påvirkes sporstængernes vinkel med vandret, og derfor ændres sporingen i denne ny "neutrale" position. Følgelig er det bydende nødvendigt at korrigere, hvis ikke dæklevetid, brændstofforbrug, styre- og bremseegenskaber, svingkarakter m.m.m. skal forringes.
Jeg forsøgte blot at hjælpe til med at understrege, at når man ændrer "ridehøjde" (beklagelig anglicisme, men jeg kender ikke noget dansk ord for det) påvirkes sporstængernes vinkel med vandret, og derfor ændres sporingen i denne ny "neutrale" position. Følgelig er det bydende nødvendigt at korrigere, hvis ikke dæklevetid, brændstofforbrug, styre- og bremseegenskaber, svingkarakter m.m.m. skal forringes.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.