Hej..
Jeg er ikke 100% sikker på om dette er helt det rigtige sted til dette indlæg... (- måske burde den rykkes over i FAQ)
Men der er ofte folk der spørger til problemer med at deres 3L'ere går i nødprogram - og som flere af os påpeger så kan der være et eller flere problemer med turboen..
Her er en ret god forklaring på hvordan VNT/VGT turboer virker og ikke mindst hvad der kan forsage at bilen går i nødprogram... alle disse fejl vil give en fejludlæsning vedr. ladetryk..
General forklaring vedr turbo og problemer med nødprogram..
General forklaring vedr turbo og problemer med nødprogram..
Senest rettet af Thore J søn 1. mar 2015 08:30, rettet i alt 1 gang.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: General forklaring vedr turbo og problemer med nødprogra
10 sider reparation guide i billeder.
- Vedhæftede filer
-
- VNT TURBO CLEANING-01.pdf
- (3.46 MiB) Downloadet 358 gange
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN