Sprinklervæskebeholder fra GTI

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Sprinklervæskebeholder fra GTI

Indlæg af Mukker »

Halløj. Det er lige gået op for mig at beholderen fra en GTI rummer 7 liter. og min nuværende 2-3? liters en lidt for lille til dette vejl (læs. dovenskab)
Vil jeg uden videre kunne montere en 7 liters fra en GTI og bruge denne som sprinklervæske beholder. Eller er 7 liters beholderen delt op i 2 sektioner med 2 motorer ? (en til forrude og en til lygtespul)
Hvis jeg kan bruge den, hvad er så reservedelsnr.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Sprinklervæskebeholder fra GTI

Indlæg af Andreasf »

Se min guide til montering af GTI-lygter - der står alt du har brug for :-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Sprinklervæskebeholder fra GTI

Indlæg af Mukker »

Tak Andreasf. Jeg prøver lige ogen. Iflg din guide så skal der være 2 motorer. En til forrude og ekstra tanken til lygtespul. Jeg ønsker at erstatte min nuværende beholder med en 7 liters men har hverken xenon eller lygtespul - og regner ikke med at få det. Vil jeg kunne sætte en 7 liters beholder på, forlænge ledningerne til ekstra tanken og en slange og lukke for den øverste tank , da jeg antager der er et hul iden til en sprinklermotor, og problem solved ?

Edit: måske nogle tågede spm. Men aner ikke hvordan 7 liters tanken ser ud som helhed
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Sprinklervæskebeholder fra GTI

Indlæg af Andreasf »

7-liters tanken er en tank magen til den du har - dog hvor den har et ekstra hul - og en 5-liters der monteres ude i skærmkassen.

De forbindes med en studs og en gummidims.
Studsen er en del af 5-literstanken.

Der er plads til en pumpe på hver tank.
Den til forruden sidder på 2-literen, den anden på 5-literen.

Der er boret hul til pumpen i forvejen, så du skal nok finde en prop der passer.
Jeg er ikke klar over om 5-litertanken fås uden hul til pumpe.

Tanken er ret nem at montere, dog.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Besvar