hvordan måler den forbruget på "økometeret" i instrumentet, min er nemlig begyndt at opføre sig mærkeligt, nålen går kun op når jeg accelerere ellers står den på nul.
efter den er begyndt på det, er min brændstofs økonomi dalet med 4-5 km/l
er der LMM den måler? eller andre bud?
Hvordan måler bilen forbruget?
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Hvordan måler bilen forbruget?
Mit bud:ColaKanin skrev:er der LMM den måler? eller andre bud?
Det er computeren der udregner det, ud fra flere forskellige parametre.
På A2eren, er der en forsinkelse på alle udregninger/visninger, på 1-3 sekunder.
Sussi
Re: Hvordan måler bilen forbruget?
Min bud/gæt/teori: Computeren kender indsprøjtningsmængden per "takt" i motoren, antallet af cylindere, omdr per sek, samt tilbagelagt strækning per tid, og regne regne så har du et forbrug i liter per 100 km
Tilføjelse/ udvidelse af teori: Indsprøjtningsmængden regnes ud fra den tilførte lugtmængde som bestemmes af omdrejninger på turboen, eller sugearbejdet fra cylinderne ved lave omdr.. Her kommer LMM ind i billedet og sikrer det korrekte brændstof-luft-forhold. Det må være derfor brændstof-økonomien glider når LMM er i stykker, da computeren ikke kan tilpasse mængden af indsprøjtet diesel til den mængde luft som blæses/suges ind i indsugningen
3. rettelse, husk at svar på det manden spørger om Rasmus Synes ikke folk rapporterer de symptomer som du har når deres LMM er i stykker, så lad os lige vente og se om der er nogen der har oplevet noget lign.
Tilføjelse/ udvidelse af teori: Indsprøjtningsmængden regnes ud fra den tilførte lugtmængde som bestemmes af omdrejninger på turboen, eller sugearbejdet fra cylinderne ved lave omdr.. Her kommer LMM ind i billedet og sikrer det korrekte brændstof-luft-forhold. Det må være derfor brændstof-økonomien glider når LMM er i stykker, da computeren ikke kan tilpasse mængden af indsprøjtet diesel til den mængde luft som blæses/suges ind i indsugningen
3. rettelse, husk at svar på det manden spørger om Rasmus Synes ikke folk rapporterer de symptomer som du har når deres LMM er i stykker, så lad os lige vente og se om der er nogen der har oplevet noget lign.
Senest rettet af Rasbi søn 25. jan 2015 22:01, rettet i alt 3 gange.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Re: Hvordan måler bilen forbruget?
Lyder logisk, må se at få testet den LMMRasbi skrev:Min bud/gæt/teori: Computeren kender indsprøjtningsmængden per "takt" i motoren, antallet af cylindere, omdr per sek, samt tilbagelagt strækning per tid, og regne regne så har du et forbrug i liter per 100 km
Tilføjelse/ udvidelse af teori: Indsprøjtningsmængden regnes ud fra den tilførte lugtmængde som bestemmes af omdrejninger på turboen, eller sugearbejdet fra cylinderne ved lave omdr.. Her kommer LMM ind i billedet og sikrer det korrekte brændstof-luft-forhold. Det må være derfor brændstof-økonomien glider når LMM er i stykker, da computeren ikke kan tilpasse mængden af indsprøjtet diesel til den mængde luft som blæses/suges ind i indsugningen
Re: Hvordan måler bilen forbruget?
Lmm testet idag det var ikke den
ladetryk ok.
G81 ok
gir sku snart op, det er som om der ikke er det samme træk i den som der plejer.
tandempumpe måske?
den har kun kørt 530.000
ladetryk ok.
G81 ok
gir sku snart op, det er som om der ikke er det samme træk i den som der plejer.
tandempumpe måske?
den har kun kørt 530.000
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hvordan måler bilen forbruget?
Turbo der hænger - har du tjekket om armen på turboen går nemt ?
Ellers kunne det også være et vacuum problem !
Ellers kunne det også være et vacuum problem !