Janning1 skrev:Jeg ligger et billede op senere. Det som problem for mig er, at den nærmest "hopper" ind i de lave gear, det har hjulpet lidt efter grundjustering, men om 2k km vil det være det samme igen. Andet problem er, at den ikke vil starte i n om morgenen, først efter noget tid. Det sidder nærmest fast i stop, og efter nogen tid, slipper den så gearet, og hopper i frigear
Det er fordi den lige skal opbygge tryk først.. det skal være sådan.. det som er interessant i den forbindelse er: Starter pumpen når du åbner døren? (eller først nu sætter tænding på?).. og hvor lang går der fra pumpen starter til den stopper igen?
Ang det med at starte i N - Kan den ikke starte i STOP? .. du er blevet spurgt før, men du har ikke svaret på det!
..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
uDen kan ikke starte i stop, pumpen starter når døren åbnes, og går vel ud efter 10 sek eller sådan.
Jeg har en liste over reperationer og datoer.
25-10-11 renovering af gearkasse inc.
- lejepakke, komplet 11 stk
- pakdåser komplet 4 stk
- skiftegaffel for 3/4 gear
- udrykkerleje for kobling
- føringsrør for udrykkerleje
09-08-12
- koblingsslave cylinder
20-09-13
-koblingsslave cylinder
- trykkugle
08-01-14
-koblingsslave cylinder skiftet igen (på garanti)
Her er billede af den arm eller hvad det var.
Vedhæftede filer
Billede 25-01-15 17.44.52.jpg (220.81 KiB) Vist 3424 gange
Janning1 skrev:mangler der ikke en fjeder på den arm jeg sendte et billede af?
Nej, der mangler ikke en fjeder.. "fjederen" (trykpladen) sidder inde i koblingen..
Janning1 skrev:Jamen hvad vil en ny trykkugle gøre?
Trykkuglen er den som hjælper med at levere et passende arbejdstryk til hydrauliksystemet, således at der er hydrauliktryk nok til koble ud og skifte gear, når det er nødvendigt..
Hvis ikke der var en trykkugle på bilen, skulle arbejdstrykket leveres direkte af pumpen, den ville kræve en meget større pumpe, .. eller også ville det skulle foregå meget langsomt (og det er nok det som er dit problem pt )..
Du kan sammenligne trykkuglen med at puste en ballon op.. når ballonen er fyldt helt op, har du en masse luft der hurtigt kan sendes ud gennem ballonens åbning fordi gummiet i ballonen hele tiden prøver at trække sig sammen... i en defekt trykkugle er membranen ødelagt og der er ikke noget der hjælper med at sende trykket hurtigt og ud i hydrauliksystemet..
.. og jeg er i øvrigt enig med de 2 andre, det lyder som at din trykkugle er færdig..
Du kan læse om udskiftning af trykkuglen her.. viewtopic.php?f=22&t=30 .. og skift hydraulikvæsken også, som Qaxius siger, så kan skidt og dårlig hyddraulik-olie også skabe problemer..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
I princippet mangler der ganske rigtigt en fjeder - der er et 2 mm hul til den både i huset og i armen. Og den figurerer da også i det oprindelige, tekniske materiale. Jeg har for længe siden skrevet en tråd om det, fordi jeg eksperimenterede med fjederens indflydelse på koblingsjusteringen - men det var kun nogle få hundrededele volt, der var forskellen med/uden fjeder, når tryklejet i øvrigt er iorden. Så jeg konstaterede (som flere andre) at det er en unødvendig besværlighed. Og der vist heller ingen, der har set en Lupo med fjederen monteret i de sidste mange år?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.