Uoriginal centrallås: Cobra eller anden producent?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Uoriginal centrallås: Cobra eller anden producent?

Indlæg af SVK »

Der er fjernbetjent centrallås (uoriginal) i Lupoen, som vist er monteret af 3literværkstedet for mange år siden. Fjernbetjeningerne virker desværre ikke ret godt længere + selve huset er i ringe stand. Har forsøgt at lime huset, lodde efter, skifte batteri mv., men det er og bliver noget lort...

Cobra leverer en universel styreboks og det ser ud til, at deres fjernbetjeninger umiddelbart er ok hårdføre. Er der nogen herinde der har erfaringer med det? Eller har et bud på en anden leverandør?

Jeg ønsker ikke uoriginale klapnøgler...

http://www.net-import.dk/shop/cobra-1046-889p.html
Billede
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Uoriginal centrallås: Cobra eller anden producent?

Indlæg af Andreasf »

Sjovt du lige tar' emnet op - jeg har netop stået og fikset nøglerne til vores Caravelle, som netop har sådan en Cobra-dims eftermonteret (trods bilen har original fjernbetjent centrallås - det er lidt mystisk).

De grå gummidimser der går mellem nøgleringen og selve senderen kan blive møre.
Knækket på begge vores fjernbetjeninger - men okay, de har også nogle år på bagen.

Jeg "løste" det ved helt at afmontere gummidimserne og bore et 3mm hul i fjernbetjeningen, hvor jeg så satte en ring i.

Elegant?
Ikke videre, men det virker :)
Senest rettet af Andreasf søn 21. dec 2014 22:12, rettet i alt 1 gang.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Uoriginal centrallås: Cobra eller anden producent?

Indlæg af SVK »

Bemærkede godt at de kunne købes særskilt, så de betegnes åbenbart som en sliddel ;)
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Uoriginal centrallås: Cobra eller anden producent?

Indlæg af Andreasf »

:-)
Men generelt virker Cobra'en udmærket robust.

Min plan er dog at afmontere Cobra'en i håb om jeg kan få det originale til at virke - det giver på en eller anden måde, lidt mere mening..
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Uoriginal centrallås: Cobra eller anden producent?

Indlæg af KMDTHY »

Mange VW er leveret med Cobra styring..... kender flere golf 4 der også har det.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar