Lupo rasler i tomgang

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
LupomanDK
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons 22. okt 2014 15:06
Geografisk sted: Fyn

Lupo rasler i tomgang

Indlæg af LupomanDK »

Fynsk Lupo måske strandet i Kbh...

I eftermiddags tog vi turen over broen til Kbh. Da vi så rammer det første lyskryds, og jeg slipper speederen er der umiddelbart ikke noget galt. Men da jeg trykker på bremsen kommer der raslelyde... De er der i tomgang. Og når man ruller igang igen, går det væk. Altså jeg udelukker gearkassen, da den skifter fint, både op og ned...
Hvem kan jeg kontakte i morgen onsdag formiddag, for at høre om jeg kan køre hjem igen. Vil nok helst have den ind til vagtech i Odense...
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Lupo rasler i tomgang

Indlæg af Andreasf »

Et løst varmeskjold?

Det er vel ikke værre, end du kan åbne hjelmen og få en idé om retningen og klangen af lyden?
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo rasler i tomgang

Indlæg af Vyffe »

Du kunne smide den ud til Autopit i Herlev. Der ville jeg være lige så tryg, som ved Vagtech :)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo rasler i tomgang

Indlæg af Kim B Olesen »

+1 til Autopit :)
LupomanDK
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons 22. okt 2014 15:06
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo rasler i tomgang

Indlæg af LupomanDK »

Lyden er husker jeg lidt som et par sko i en vaskemaskine... Bilen holder lige nu i hotellets parkeringskælder. Jeg vil prøve at åbne motorhjelmen, og så starte den. Så å jeg kunne se og høre hvor det kommer fra... Det lød i hvert fald lidt værre end et løst varmeskjold...
LupomanDK
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons 22. okt 2014 15:06
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo rasler i tomgang

Indlæg af LupomanDK »

Nå så har jeg haft lupoen startet. Samme lyd kom igen. Kiggede så ned bag motoren, ned til turboen.... Kunne se der hvor udstødningen går ind under bilen, at der var noget der vibrerede, lige over udstødningen. Jeg kunne lige nå det med et par fingre, og vupti, Lyden var væk.... Nu er spørgsmålet så om jeg skal få den på en lift i Kbh, eller om jeg kan køre hjem med det... Har nemlig adgang til en lift derhjemme... Og ja det er jo så et løst varmeskjold [SMILING FACE WITH SMILING EYES]... Kan det mon gøre mere skade, hvis jeg kører hjem med det?
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Lupo rasler i tomgang

Indlæg af Andreasf »

LupomanDK skrev:Og ja det er jo så et løst varmeskjold [SMILING FACE WITH SMILING EYES]... Kan det mon gøre mere skade, hvis jeg kører hjem med det?
1-0 til mig :P

Pudsigt nok præcis samme skjold der raslede løs på den sorte Lupo da vi var i Amsterdam.
Det sidder med to hønserøve - eller sad - for de er rustet væk, så skjoldet falder ned på udstødningen.

Det falder ikke længere - bare kør med det til du kan få et par hønserøve.
Op på en donkraft og på med dem - så er du kørende på få minutter.

http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... stram-p-61

http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... po-3l-p-64

Begge passer på - jeg havde blot førstnævnte liggende, så det blev sådan to.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
LupomanDK
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons 22. okt 2014 15:06
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo rasler i tomgang

Indlæg af LupomanDK »

Ja 1-0 til dig!! :-)
Konen ville ikke køre med det hjem (Det er vores konebil)...
Jeg kontaktede AutoPit. Kørte derud og det blev fikset på nul komma dut... Og ja, der manglede de to hønserøve forest... Super super super service! Og nu er konen glad [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Besvar