Går ud efter 15sek i 'N'

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Atjuh 3L »

Tjek.

Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe med noget som helst andet end ECU.

(Altsammen baseret på at bilen fungerer 108% upåklageligt mht. ALT andet! - Ja, det var et forbehold :lol: )

Jeg er dog ret så tilbøjelig til at hælde meget mod en eller anden form for koblingsfejl, aktuator, pølsehorn, udrykkerleje, kobling, når du siger at 00263 kommer igen.
Hmmmm, spændende ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Rettede lige mit sidste svar!! Men tror du nåede at svare først
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Bare for at opsummere så virker alt på bilen inklusiv start/stop funktion når alle kriterier er opfyldt. Jeg kan slette alle fejl og 00263 kommer først når bilen går ud af sig selv hvilket sker efter 30 sekunder i neutral. Og det sker kun i "n". Der er ingen synlige kabelbrud eller løse stik i motorrum! Tænker om der er noget ledning værk fra gearstang inde i bilen og ud til styreboks der kan være træs!?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Atjuh 3L »

Nej.

Jeg baserer svaret på det faktum at bilen ikke, uanset hvad den tror den har fået besked på, har nogetsomhelst der er baseret på et 30 sek. tidsinterval.

Jeg fastholder ECU, indtil andet er bevist :ugeek:

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Okay jeg er igang med at finde en motorstyring eller ecu om man vil så må vi se hvordan den opfører sig
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Jakob J »

Hvad med at betale eks Vagtech for en times fejlsøgning inden du kaster penge efter dele? En anden ECU har så vidt jeg ved en anden startspærre der ikke passer til din nøgle.

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Vil uanset gerne ha en motorstyring som jeg kan få optimeret så kan jeg jo i samme omgang få startspærre om kodet eller slået fra
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Jakob J »

Du kan da få optimeret den der sidder i bilen nu hvis ikke den fejler noget. Steffen kan klare begge ting.

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Atjuh 3L »

Som skrevet tidligere: Steffen/VAGtech har man kan leje og han har med og uden startspærre.

Han er vistnok på ferie lige nu, men mon ikke han checker E-mail ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Qaxius »

Jeg sidder faktisk og tænker 2x Lupo med samme motor.
Og 2x VCDS og 2x bærbar.
Og så eller bare rulle alle sensore igennem, imens at motorene står i N.
Den defekte bil skal så bare startes en masse gange, rykkes over i D og få VCDS til at modtage data og så rykke den i N og så sammenligne på livet løs.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Hehe det har jeg så ik mulighed for
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af KMDTHY »

Sune skrev:Hehe det har jeg så ik mulighed for
Hvorfor ikke.... Det er da netop det klubben er til for :) Du skal være velkommen i Thisted :P

Har faktisk en kammerat som havde samme problem som dig, den gik ud i N..... nåede dog aldrig at kigge på det før flammerne åd den.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Thisted :shock: ku være jeg tar dig på ordet 8-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af KMDTHY »

Sune skrev:Thisted :shock: ku være jeg tar dig på ordet 8-)
Jeg har kaffe på kanden 8-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Status er at vi idag har skiftet motorstyring, startede bilen, smed den i N og bum ud den går :oops: prøvede at slette fejlkoder på gear igen men så kom den 00811. Det eneste jeg fik ud af det er at jeg med garanti kan sige at det ikke er motorstyring der fejler
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvornår gik den ud ?
Det er ikke bare startspærren i ikke har fået kodet/slettet ;)
Så går den ud efter et sekund eller to!
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Nej startspærren er tilpasset og kørte hjem med den nye boks i. Alt er som det var inden jeg skiftede styreboks
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Opdatering!! Jeg har tænkt og tænkt og tænkt og i dag fik jeg den fantastiske ide "jeg accellerere op til ca 100km/t ned og på toppen af den lange bakke smider jeg lortet i N og ser hvad der sker" som sagt så gjort, 100km/t i N og lod den trille. Gæt hva der skete! Ik en skid, efter 2 minutter stod omdrejningstælleren stadig lige under 900 omdr/m :?: :shock:
Da jeg så kom hjem smed jeg den da lige i N igen, denne gang holdt jeg dog stille og bum, ca de 30 sekunder efter dør svinet igen :oops:
Hjææææææælp
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Thore J »

Sune skrev:Opdatering!! Jeg har tænkt og tænkt og tænkt og i dag fik jeg den fantastiske ide "jeg accellerere op til ca 100km/t ned og på toppen af den lange bakke smider jeg lortet i N og ser hvad der sker" som sagt så gjort, 100km/t i N og lod den trille. Gæt hva der skete! Ik en skid, efter 2 minutter stod omdrejningstælleren stadig lige under 900 omdr/m :?: :shock:
Da jeg så kom hjem smed jeg den da lige i N igen, denne gang holdt jeg dog stille og bum, ca de 30 sekunder efter dør svinet igen :oops:
Hjææææææælp
Hmmm.. den ved altså så godt hvor den ikke skal slukke motoren -med undtagelse af problemet naturligvis ...

Noget jeg ikke kan se om er afklaret, når den slukker efter 15 sek i N... gør den det så både med ECO-mode slået til og fra? - Jeg ved godt at ECO ikke er aktive, når den står i N, men bilen ved det dog stadig godt selvom "ECO" ikke lyser instrumenterne... Jeg stiller spørgsmålet for at se/udelukke om det er en fejl der relaterer til det...


... og du skrev at du har prøvet at bytte ECU med en anden bil... prøvede I også at bytte om på styreenheden til gearkassen? - Den er nemlig forbundet til styringen af indsprøjtningen/engine cut-off!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Jeps den gør det uanset om eco er til eller fra så den tror jeg med sikkerhed vi kan udelukke.
Nej jeg købte en "ny" brugt motorstyring og prøvede at skifte den ud men "fejlen" er der stadig så motorstyring kan nu også udelukkes 100%.
Styreenhed til gear har jeg ikke prøvet men har da tænkt på det, i så fald skal man så ik igang med en grundjustering??
Besvar