Går ud efter 15sek i 'N'

Alt vedrørende teknikken på 3L
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Har også tænkt om det der dør lås evt ku lave ravagen? Ved ik hvor meget det styrer andet end lys og forsinkelsen ved starten når det ik virker
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Burde ikke have noget at sige mht. det. Det har været "i stykker" i stort set alt den tid jeg havde den og der var absolut intet galt FØR han skiftede motoren på den..
Det eneste dørkontakten gør, er bare at give signal til hydraulik pumpen, så der er tryk nok på til at du kan starte bilen med det samme du kommer ind ... de 5sek ekstra kunne jeg godt overleve med :b
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

kan også sagtens leve med de sekunder før den starter
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af doktorfrank »

Det her pirrer unægteligt min nysgerrighed.
Det med de 15 sekunder siger mig noget - det er vel ret præcist den tid, der går fra jeg sætter i N, til jeg oplever en ændring af motorgang og -lyd ... Ofte. Kan det have noget at gøre med styringen af EGR ventilen???
Er motorskiftet evt fra ANY til AYZ (eller omvendt)? Plus eller minus ombytning af EGR/indsugningsmanifold? Eller er der fejl på vakuumstyringen til ventilen?
Vi må vide det! Jeg kan ikke leve med sådan en gåde!
:lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Det må pyrodan hellere svare på hvis han kan?
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Puha .. jeg må blive svar skyldig! :D
- men tiden svinger så vidt jeg husker mellem 15 og 25sek, og den går ud ligemeget om der holdes gas på eller ej ..

Bilen er fra '99, så den er jo med den første "generation" motor. På den måde kan man vel se hvad den er født med og så kigge på den nuværende motor og konstatere om den er byttet ud med en nyere eller om det stadig er den originale der sidder i igen.
Motoren kom komplet med turbo, egr, kobling osv og med 6måneders garanti fra huggeren. (desværre blev jeg røvrendt noget så grusomt og fik hverken kvittering på motoren eller ombytningen. Til gengæld stod jeg med en bil der drillede i 'N' og to bukkede paneler) -_-
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Ja det er helt rigtigt jeg prøvede lige at gi gas i N men ud gik den!! Oplever at når bilen har stået slukket i længere tid så går der længere før den slukker (måske 20-25 sekunder) men kun første gang, starter man så og prøver igen går der de der 15 sekunder hver gang. Ihvertfald indtil den har stået længe igen.. Har ik nogen tid på begrebet længe men virker som om det er til den er helt kold :?:
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Jeg og min normale mekaniker var i hvert fald helt blanke på det punkt ..
- og ham der skiftede motoren var heller ikke til meget hjælp.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af doktorfrank »

Er der andre, der har oplevet den ændring i motorlyd efter koldstart og lidt ventetid i N??? Og i så fald evt har et bud på sammenhængen/årsagen?
Når lejlighed byder sig, vil jeg evt. undersøge om fænomenet er afhængigt af motortypen.
:?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

En strøtanke:
En A2 kører med ANY-motor... Er stopspjældet på sådan den motorvariant ikke vacuum-styret?

Ku' man forestille sig at vacuumslanger til styring af stopspjæld og EGR er ombyttet?


/(
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Rasbi »

Jeg synes det giver god mening at undersøge det med egr-ventil og stopspjæld som folk er inde på. Det giver nemlig god mening (styrings teknisk) at vente med egr før motoren har nået en vis temperatur da egr jo netop handler om at nedbringe fofbrændingstemperatur for at reducere dannelse af NOx :)
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Thore J »

Hmm.... hvis der var byttet om slangerne, så burde der vel også være problemer med slukke bilen på STOP eller med nøglen..

I øvrigt, noget jeg ikke synes fremgår helt klart af tråden.. Slukker motoren også efter 15 sekunder i STOP? - Altså hvis man starter og holder foden på bremsen..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Når man starter bilen i stop går den ikke ud før man slipper bremsen
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Nu har jeg været ude og eksperimentere lidt med at pille vacum slanger og stik til vacum styringen af til stop spjældet og bilen slukker stadig:-( det virker nærmest som om signal til diesel pumpe blir afbrudt efter de der 15 sekunder!?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Atjuh 3L »

Da "dieselpumpen" - som jo er indbygget i tandempumpen - er drevet af vacum, så er mistanken nok ovre på noget elektrisk, altså evt. motorstyring.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Sidder startspærre i motor styring?? Skal jeg vel ha omkodet hvis det skal prøves med en anden
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Atjuh 3L »

Find en hvor startspærren er slået fra.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Burde jeg vel ku gøre selv med vcds
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Atjuh 3L »

Niks.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Atjuh 3L »

Mener VAGtech Odense har en liggende, så prøv evt. at kontakte ham i morgen og hør om du kan leje en til at prøve med.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar