Går ud efter 15sek i 'N'

Alt vedrørende teknikken på 3L
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Halløj!

Jeg har fået et mindre "problem" med min Lupo fra '99. Jeg har lige fået skiftet motoren, da den gamle valgte at brække sig.
Den er blevet grundjusteret osv. og den køre bare rigtig godt, MEN når den sættes i 'N' så går den ud efter 15sek..
Nogle der har et bud på hvad det kan være?


Mvh. Dan
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af 383CI »

Hvordan stopper den? Hakken eller går ud som du drejer nøgler?

Hvordan starter den igen? Turnes meget eller som ved alm. start?

Er det konsekvent hver gang, eller periodisk?

Eller skarpt 15 sek. eller omkring eller som den stopper engang når den har stået i "N"

Ingen problemer når du køre?

Prøv evt. at holde f.eks. 1800 o/min på den i "N" og se om den stopper og evt. hvor hurtigt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Den stopper som om nøglen drejes og det er ligemeget om den står i tomgang eller om man selv har foden på gassen.
Det er konsekvent hver gang og ved de 15sek. og det er intet problem at starte den igen. Problemet opstår kun når den står i N.
Ellers køre den upåklageligt. Skifter gear som den skal og start/stop virker perfekt.

Der er en på et andet forum, der snakker om T-stykket ved brændstoffiltret har været skiftet. Kan det have en betydning? Jeg ved nemlig ikke om han har skiftet noget der.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af ph. »

Pyrodan skrev:Halløj!

Jeg har fået et mindre "problem" med min Lupo fra '99. Jeg har lige fået skiftet motoren, da den gamle valgte at brække sig.
Den er blevet grundjusteret osv. og den køre bare rigtig godt, MEN når den sættes i 'N' så går den ud efter 15sek..
Nogle der har et bud på hvad det kan være?


Mvh. Dan
har du også skiftet motorstyring?

langskud!! motor og styring kommer fra en lupo fra schweiz
endnu længere langskud... og Schweiz'er modeller er kodet til at gå ud efter 15.sek. i N da der ikke er grund til at den holder med motor igang i N
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Mig bekendt har mekanikeren ikke rodet med motorstyringen..
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Thore J »

.. og den går ikke ud hvis du holder stille i D (eller E)? ..altså med ECO-mode slået fra (ellers skal den jo!) ??
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Nej, den går kun ud i N :)
- eco virker som det skal.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Thore J »

Pyrodan skrev:Nej, den går kun ud i N :)
- eco virker som det skal.
Hmm... I eco skal den jo slukke!! Saa hvad er det du siger??

At den IKKE gaar ud, naar ECO IKKE er slaaet til eller??
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Når bilen startes og sættes i 'N', så slukker den selv igen efter 15 sek. (Lige meget om bremsen trykkes ned eller ej og om der holdes gas på eller ej)
Den gør det lige meget om eco er slået til eller fra.

Med den gamle motor, kunne den stå i tomgang i flere timer, hvis det var det man ville, og det var uafhængig af om eco var slået til eller ej.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af ph. »

Thore spørger om det kun er i "N" at den går ud efter 15.sek.
Eller om den også går ud i "D"

Og skriver så at i."D" skal den gå ud når den står i eco.... Når div. Parametre er opfyldt

Eco har ingen indflydelse når den står "N"
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Thore J »

ph. skrev:Thore spørger om det kun er i "N" at den går ud efter 15.sek.
Eller om den også går ud i "D"

Og skriver så at i."D" skal den gå ud når den står i eco.... Når div. Parametre er opfyldt

Eco har ingen indflydelse når den står "N"
Præcis.. tak :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af ph. »

Pyrodan skrev:Den stopper som om nøglen drejes og det er ligemeget om den står i tomgang eller om man selv har foden på gassen.
Det er konsekvent hver gang og ved de 15sek.
og det er intet problem at starte den igen. Problemet opstår kun når den står i N.
Ellers køre den upåklageligt. Skifter gear som den skal og start/stop virker perfekt.

Der er en på et andet forum, der snakker om T-stykket ved brændstoffiltret har været skiftet. Kan det have en betydning? Jeg ved nemlig ikke om han har skiftet noget der.
Personligt har jeg lidt svært ved at det skal være et mekanisk/brændstofrelateret problem
Da problemet jo i.flg. dig selv KUN opstår når bilen står i "N" så må det imho være noget som den får besked på at den skal
var det et brændstofproblem så ville den vel være ret ligeglad med hvilket gear den stod i OG det ville på en eller anden måde ha betydning om man gav gas eller holdt i tomgang! Men du skriver at den konsekvent dør efter 15.sek. sharp uanset om man forlader bilen eller har en tung fod på speederen

JEG ville nok henvende mig til den der har skiftet motor og høre om der er skiftet andet ...f.eks. motorstyring
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Det er kun i 'N' problemet opstår.
Mekanikeren siger at han ikke har rodet med motorstyringen og han er ved at rive sig hårløs over problemet :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvor tit holder du i N i mere end 15 sek :D så hvor stort er problemet ;)
er der slet ikke andre problemer eller symptomer ?
Pyrodan
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 13:16
Geografisk sted: Herning

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Pyrodan »

Må da indrømme at den står i tomgang, når jeg skraber is om morgenen. Eller hvis det er rigtig koldt, så får den lov til at stå i 5min inden jeg køre, så jeg slipper for at skrabe is! :D
- og nej, der er slet ikke andre problemer eller symptomer. Den har aldrig kørt så godt, som efter den har fået ny motor og lidt andre småting. Ingen fejl på computer eller noget, men det lader til at jeg bare skal vende mig til det. Har ihvertfald ikke fundet ud af hvad der "er galt" :)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af doktorfrank »

Kunne det være gearstangs-enhedens kontakter? Hvad med at måle spændingsværdierne? Især i pos. "N" over tid.
Bare et super-langskud (med bind for øjnene) :o
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Thore J »

Hvis det vitterligt er 15 sekunder praecis at den gaar ud, saa ville jeg rette min opmaerksomhed motorstyringen eller et manglende signal til motorstyringen - der faar den til at slukke motoren motoren..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af sussi »

Det Thore skriver, giver mig en idé om at det måske kunne være manglende kommunikation med startspærren.
At den så ikke går ud i de andre stillinger, lyder lidt mærkeligt, med mindre der er "pillet" i styreboksen.
Så det mest nærliggende er nok at prøve en anden styreboks.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af ph. »

Pyrodan skrev:Må da indrømme at den står i tomgang, når jeg skraber is om morgenen.

Den har aldrig kørt så godt, som efter den har fået ny motor og lidt andre småting.
få fyr i :P så er det ikke et problem at den ikke kan holde sig igang i N :P

Hvad er der mere blevet skiftet?

...De gange jeg har set lupoer startet hvor det har været en forkert nøgle =ingen godkendelse af startspære... da har bilen kun lige startet og så gået istå igen ...omkring 1-3.sekunder før den går ud

....skal ikke helt afvise at det kan være fejl på gear-kontakt i N MEN så skal den imho også gøre opmærksom på at den ikke ved hvor gearstang står =et eller andet i display ..enten blinke, bytte rundt på farverne, eller...??
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Atjuh 3L »

Samme her, dog A2:
Ukodet nøgle maks. 3 sekunder.

Prøv dog at låne en anden motorstyring, da det tyder meget på det er her fejlen skal findes.

Mvh,

Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar