Går ud efter 15sek i 'N'

Alt vedrørende teknikken på 3L
ChristianC
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 24. okt 2015 23:47
Geografisk sted: Falster

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af ChristianC »

Hej Sune, jeg har måske en teori der kan hjælpe os begge, men vil egentligt gerne ha dig til at tjekke 2 ting...
Sæt vcds på og kig på måleværdiblok 2 og 13 og tag 2 billeder, 1 når du lige har startet bilen og sat den i n og et lige når den går ud, og post dem gerne herinde... Min "teori" er at den ikke holder koblingen åben nok/trykket falder, og spændingen på koblingsaktuatoren falder under voltgrænsen for hvad styringen siger er tilladt, og derfor stopper motoren... Mvh Christian
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Hej Christian.
Det lyder egentlig ik som en ganske fornuftig forklaring på den ene fejl der kom, kan ik lige huske hvilken men noget med forskellig hastighed på kobling og gear!????
Min situation er at mit vcds kabel er i stykker, så kan desværre ik ta billederne du ber om pt.
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Den med tvivlsom signal passer jo også godt på din beskrivelse med at den går under tilladt spænding.
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Men hvis den ik holder "koblingen nok åben" ved stillestående bil med motor startet i N hvorfor skulle den så gøre det ved trillende bil med motor startet i N :?:
ChristianC
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 24. okt 2015 23:47
Geografisk sted: Falster

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af ChristianC »

Med trillende bil er det "fatligt" at stoppe motoren... Eller den er klar til at motorbremse... I hvert fald så kan den jo aktivere koblingen igen og trække den, uden du lægger mærke til det, og så holde tryk i 15-30sekunder igen måske...
ChristianC
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 24. okt 2015 23:47
Geografisk sted: Falster

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af ChristianC »

Men lån et kabel og kom med nogle tal... :D Jeg er nysgerrig, og roder selv med en som ikke kan holde eller styre tryk på koblingen som "forventet" og tror min n255 ventil laver ballade...
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Jeg får lige snakket med min makker så vi får et kabel sluttet til igen så kommer der tal og billeder ;)
ChristianC
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 24. okt 2015 23:47
Geografisk sted: Falster

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af ChristianC »

Super :shock:
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Har endnu ik haft testeren på igen men har i dag opseveret at bremselyset i bagklappen er tændt hele tiden, dog kun den yderste i hver ende og med halv kraft, når man så træder på bremsen tænder det hele med fuld kraft.
Hvis det gir mening for nogen...
Hvad kan det skyldes og kan det være løsningen på mit problem??
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af HamSjelv »

Kører du med LED bag/bremse-lyskilder?

Hvis ja, så prøv at skifte til ganske almindelig 2-tråds glødepære.


/(
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Nej kører med normale pærer
Sune
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. sep 2015 15:34
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Sune »

Så er jeg her igen :x
Problemet er løst :shock:
Ja i læste rigtigt løst som i OPKLARET :o
Jeg fik efter laaaang tid taget mig sammen til at købe en ny vcds og denne gang original, i første omgang for at hjælpe en kammerat med et problem (man må jo ha penge nok) :lol:
Men kom i tanke om min kære Lupo som jeg bruger flittigt hver dag stadig ik ku gå i tomgang, så på med vcds'en og kontrollerede koblings værdi'en som var på 2.4v. Justerede til 1.86 og tænke grundjustering? Det vel ik så svært!?
Havde lige overset diverse indlæg om slør i "kødbenet" og kastede mig hovedløst ud i det hvilket endte med en virkelig økonomisk Lupo da den jo hverken ville det ene eller det andet.
Ved ik hvordan det lykkedes mig men efter 1000 gange (overdrivelse fremmer forståelsen) med et resultat rftm 12 så kan den lige pludselig alt, bevares den skriver stadig at der er fejl i grundjustering da "kødbenet" ik er skiftet endnu men den starter, går i alle gear, kick Down und alles virker og bedst af alt den har nu stået i tomgang 15 minutter bare for lige at være sikker :lol:
Næste skridt må blive nyt "kødben" og så en ordentlig grundjustering hvor alt bør gå godt..
Fjernede iøvrigt sløret ved hjælp af et par strips bare sån midlertidigt
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Går ud efter 15sek i 'N'

Indlæg af Atjuh 3L »

Lækkert med en tilbagemelding - og godt at det ikke var værre.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar