Hvad er der nu galt??

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
tito25
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 13. maj 2014 17:55
Geografisk sted: 8200 Århus N

Hvad er der nu galt??

Indlæg af tito25 »

Hej Lupo people jeg håber der er nogen som kan hjælpe?
Nu er min lupo begyndt og drille men denne gang er den gået helt tosset :evil:
Første omgang vil den ikke start indtil jeg fik den ud af gear og startet den så,grøn symbol med bremse pedal forsvandt,
(hydraulik pumpen køre heller ikke mere når man åbner v dør,ingen knækket ledninger), hydraulik pumpen begyndt og køre og stoppet igen men hylder,
kobling kablet køre frem og tilbage, motor intake flap hylder også! jeg har grundjusteret den og skiftet bremse kontakt så kom grøn bremse symbol igen, skiftet bakgear kontakt også for ved grundjustering den kunne ikke find bak gear men men Ved grundjustering punkt
14.”(-)” her skal gearvælgeren trækkes tilbage i (-) og holdes der til displayet skifter og derefter slippes. 15. Derefter viser displayet ”STOP” Træd bremsen ned og sæt gearvælger i Parkering og slip bremsen.) det stykke vises ikke det vil sige den springer til kickdown uden at udføre punkt 14 og 15!!
ved udlæsning af fejl så er der 3 fejl

00263-transmission 27-10 - implausible signal - intermittent

01612- valve for clutch actuator (n255)
36-10 open Circuit -intermittent

00841- - transmission hydraulic pressure sensor (G270)
35-10 - - - - intermittent
Når motoren køre og gear sættes i S så stopper bilen som den skal men hvis der er kun tænding på og man sætter gear i S så lyser bakgear lys
Senest rettet af KMDTHY tors 27. nov 2014 14:06, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Youtube links rettet til, så de er integreret.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad er der nu galt??

Indlæg af doktorfrank »

Multistikket til hydraulikstationen kunne være et problem (men er det sjældent). Slør i "kødbenet"s kugleforbindelser (forbindelsesstangen på gangsteller) plus en smule misjustering i den nedre kugles placering i gearvælgerarmens slids kan få den til at indrykke bakgear i stedet for 1. gear ved pos. "S". Følg en af de adskillige (forskellige) vejledninger under grundjustering, hvor den siger "Adjust". Og lad og så høre, om det har hjulpet 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
tito25
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 13. maj 2014 17:55
Geografisk sted: 8200 Århus N

Re: Hvad er der nu galt??

Indlæg af tito25 »

Hej Doc
Det er lige meget hvad jeg gøre så vil den ikke stop i 1gear og stopper i bakgear har gennemførte grundjustering flere gang!
pumpen starter stadigvæk ikke ved åbning af V dør ledninger er gennemgået igen ingen fejl!?
Men denne gang ved grundjustering ingen fejl koder på gearkassen :o
må arbejde videre med sagen og vender tilbage
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Hvad er der nu galt??

Indlæg af Vyffe »

Det med døren skyldes sikkert at kontakten, som sidder i låsekassen, er defekt. Byt til nyt :-)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad er der nu galt??

Indlæg af vanquish99 »

Hejsa,

Fandt du mon udad hvad der er helt her, for min koblingsarm har også stået og kørt sådan der frem og tilbage, som du viser på første video. Min ERG piver også på samme måde som i video 2? Min kan så overhovedet ikke gennemføre en grundjustering, men jeg har noget ala samme fejludlæsning som dig.
Besvar