Skæve bremsere igen igen igen :(
Skæve bremsere igen igen igen :(
Jeg købte for et års tid siden en 3L. Efter små 1000 km blev bremserne skæve. Tænkte at det kunne være at det var nogle billige nogle. Så mekanikeren satte nogle nye på samt klodser. Efter nogle uger så blev de fandeme også skæve. Så søgte jeg lidt herinde og læste at man kunne smide nogle på fra en 1,4 som var 3 mm tykkere. Så der kom et sæt af dem på, dov uden klodser. Det holdet 5-10.000km. Så smed jeg nye skiver på igen samt nye klodser, god kvalitet. De er efter 1/2 år og ca 10.000km nu også skæve. Hvad f...... kan der være galt? Ligger på ca 140km/t med fartpilot på motorvejen og det burde de da kunne holde til, eller hvad?
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Bmw'er med automatgear har også døjet meget med skæve skiver. Grunden er at når man kører motorvej (læs: Kolde skiver) og bremser i en frakørsel og evt holder for rødt lys så bliver afkølingen uens. Det gav skæve skiver... Måske du skulle prøve at sætte svinet i frigear og trække håndbremsen og se om det giver noget???...
Men ja.... Skiverne på en 3L stinker lidt.
Men ja.... Skiverne på en 3L stinker lidt.
Senest rettet af Daaaarn tirs 18. nov 2014 22:03, rettet i alt 1 gang.
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Det er sansynligvis dine kalibre der hænger.
Prøv at kontroller om de køre frit og uden hak.
Hvis der er rust på glider eller stempler, vil klodserne slæbe, hvilket resulterer i konstant varme skiver.
Prøv at kontroller om de køre frit og uden hak.
Hvis der er rust på glider eller stempler, vil klodserne slæbe, hvilket resulterer i konstant varme skiver.
Ulven kommer, ulven kommer
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Lorteskiver.dk?? Havde en gang samme problem på en opel kadett.. Det viste sig simpelthen at være skiver der var for ringe..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Efter at have læst herinde, at skiverne på sådan en Lupo ikke er noget at råbe hurra for, har jeg valgt at ignorere de skæve skiver jeg har på min.
Det har jeg kørt med de sidste 15.000 km og det tar jeg meget roligt. Hvis man ellers træder hårdt nok, stopper de med at ryste.
Det har jeg kørt med de sidste 15.000 km og det tar jeg meget roligt. Hvis man ellers træder hårdt nok, stopper de med at ryste.
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Hep - jeg tilslutter mig de øvrige kommentarer.
Selv efter sprit nye calibre - og ingen bedring, konstaterede jeg, at det nok bare var mig der er noget galt med.
Ifbm. ny undervogn (std. undervogn) blev der strammet lidt op hist og her - og det har faktisk minimeret det.
Skiverne er nok også lidt skæve, men der var åbenbart lidt minimalt slør "et eller andet sted" i styretøjet der forstærkede det ganske voldsomt.
Det er i hvert fald blevet markant bedre!
Selv efter sprit nye calibre - og ingen bedring, konstaterede jeg, at det nok bare var mig der er noget galt med.
Ifbm. ny undervogn (std. undervogn) blev der strammet lidt op hist og her - og det har faktisk minimeret det.
Skiverne er nok også lidt skæve, men der var åbenbart lidt minimalt slør "et eller andet sted" i styretøjet der forstærkede det ganske voldsomt.
Det er i hvert fald blevet markant bedre!
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Da jeg skiftede sidst for omkring 30k km siden monterede jeg elipseskårede skiver fra ATE
http://www.autoteilemann.de/catalog/pro ... gory/6100/
Der her ikke været nogle problemer overhovedet, man skal dog være opmærksom på at den coating de har ryger en del indtil de lige er kørt til
Andre herinde har monteret Zimmermann skiver med stor succes.
Klodserne er nogle billige fra SDS i Svendborg - støver en del, men bremser fint, piver ikke og bider temligt hårdt.
Kalibrene blev skiftet i samme omgang. Købte dem ved Autobremsen.dk, da de ikke umiddelbart var ved at finde nogle steder til en 3l'er, men de kan købes ved Autoteilemann.de nu.
http://www.autoteilemann.de/catalog/pro ... gory/6100/
Der her ikke været nogle problemer overhovedet, man skal dog være opmærksom på at den coating de har ryger en del indtil de lige er kørt til
Andre herinde har monteret Zimmermann skiver med stor succes.
Klodserne er nogle billige fra SDS i Svendborg - støver en del, men bremser fint, piver ikke og bider temligt hårdt.
Kalibrene blev skiftet i samme omgang. Købte dem ved Autobremsen.dk, da de ikke umiddelbart var ved at finde nogle steder til en 3l'er, men de kan købes ved Autoteilemann.de nu.
Ulven kommer, ulven kommer
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
De er da også rimelig pebret de skiver der
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Man skal også huske at se på resten af bremsesystemet..
Rysten ved opbremsning kan komme fra andet end lige skæve skiver.. div. bøsninger, bærekugler, styrekugler m.m. som der er slør i . og meget overset - glidebøsningerne, de er billige rigtig nemme at skifte og ofte en synder i denne sammenhæng
Rysten ved opbremsning kan komme fra andet end lige skæve skiver.. div. bøsninger, bærekugler, styrekugler m.m. som der er slør i . og meget overset - glidebøsningerne, de er billige rigtig nemme at skifte og ofte en synder i denne sammenhæng
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Mener også kun jeg gav 29 Eur for dem for et par år siden, så det er da en stigning der vil nogetKMDTHY skrev:De er da også rimelig pebret de skiver der
Omvendt - hvis det kan løse problemerne med at skiverne bliver skæve er det penge goodt givet ud.
Som en sidebemærkning er de overfladebeskyttede, så der går noget tid før de begynder at ruste.
Ulven kommer, ulven kommer
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Hvad gør i ved jeres bremser/skiver??
Forstår Slet ikke at i har så mange problemer med dem!
Mit første sæt skiver blev skiftet da den skulle synes vistnok ved ca km.140.000 og KUN fordi de var så rustne at silver/ Moe mente at den ikke ville kunne synes med dem ...på trods af at den bremsede snorlige
det sæt skiver sad så på bilen til efter den blev solgt til min søster ...kan ikke huske om, eller i så fald hvornår min søster fik skiftet dem men den blev solgt til hende da den havde kørt ca km.260.000 og døde da den havde kørt 300etellerandet vist nok omkring 360K men er langt fra sikker
Forstår Slet ikke at i har så mange problemer med dem!
Mit første sæt skiver blev skiftet da den skulle synes vistnok ved ca km.140.000 og KUN fordi de var så rustne at silver/ Moe mente at den ikke ville kunne synes med dem ...på trods af at den bremsede snorlige
det sæt skiver sad så på bilen til efter den blev solgt til min søster ...kan ikke huske om, eller i så fald hvornår min søster fik skiftet dem men den blev solgt til hende da den havde kørt ca km.260.000 og døde da den havde kørt 300etellerandet vist nok omkring 360K men er langt fra sikker
Re: Skæve bremsere igen igen igen :(
Jeg bremser efter følgende filosofi (mekanikere vil måske være uenige men indtil videre går det fint):
Når du bremser, konverteres (næsten) alt den bevægelsesenergi som bilen har til varme. Denne varme afsættes i bremseskiven og bremseklodserne. Hvis du bremser hårdt afsættes energien på kort tid = stor effekt = høj temperatur i bremserne. Når skiverne bliver meget varme kan de blive skæve... Ydermere kan de blive skæve hvis de opvarmes hurtigt fra kold (motorvej) til varm (lyskryds efter afkørsel)
Derfor tænk over kørslen og brug motoren til at bremse med, dette er nemt i triptronic sporet. Motoren er kølet og kan bedre aftage energien fra bilens bevægelse
Når du bremser, konverteres (næsten) alt den bevægelsesenergi som bilen har til varme. Denne varme afsættes i bremseskiven og bremseklodserne. Hvis du bremser hårdt afsættes energien på kort tid = stor effekt = høj temperatur i bremserne. Når skiverne bliver meget varme kan de blive skæve... Ydermere kan de blive skæve hvis de opvarmes hurtigt fra kold (motorvej) til varm (lyskryds efter afkørsel)
Derfor tænk over kørslen og brug motoren til at bremse med, dette er nemt i triptronic sporet. Motoren er kølet og kan bedre aftage energien fra bilens bevægelse
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).