Rep af ledninger i motorrum

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Rep af ledninger i motorrum

Indlæg af Bandit »

For et par måneder siden var det en veldokumenteret tråd med rigelige billeder, hvor ledningsnettet i motorrummet blev gennemgået og repareret.
Er der nogle som kan huske navnet på tråden eller evt kan linke til den?
Kan sgu ikke finde den.
Ulven kommer, ulven kommer
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Rep af ledninger i motorrum

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Den her viewtopic.php?f=13&t=5025 ?

Hvilken motorelektrik er du specifikt ude efter?



/C
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Rep af ledninger i motorrum

Indlæg af Bandit »

Lige præcis :)
Jeg fik at vide under sidste service at jeg havde en fejl på knast sensoren og troede fejlagtig at den G41 og ikke G40, hvilket jo nok kan forklare at jeg ikke kunne finde tråden :lol: .
Tak for hjælpen.

Kan man i øvrigt afmonterer hele ledningsnettet med stik?
Tænker på at der efterhånden er en del der oplever problemer med knækkede eller blottede ledninger.
Hvis man bare var sådan lige til, at hive det hele ud, kunne man måske lave en skabelon til at fremstille et nyt ledningsnet efter og så udskifte hele nettet.
Ulven kommer, ulven kommer
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Rep af ledninger i motorrum

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Jo, du kan uden tvivl pille ledningsnettet ud, med større eller mindre arbejdssats, men...

Bandit skrev:Hvis man bare var sådan lige til, at hive det hele ud, kunne man måske lave en skabelon til at fremstille et nyt ledningsnet efter og så udskifte hele nettet.
Du skal have:

* Crimpterminaler, hvilke end ikke længere (officielt) kan købes i løs vægt hos VW; Her kan der kun købes reparationsledninger med 2 påcrimpede terminaler
* De tomme plasthuse til crimpterminalerne. Flere af dem er helt sikkert OEM, hvorfor de kun kan købes hos VW. Afsæt 150kr. pr. plasthus, så rammer du nok ikke helt ved siden af
* Crimpværktøj. Afsæt 5tkr. til det plus det samme til et ukendt antal crimp-kæber
* Et ukendt antal ruller ledninger, hvis du vil have samme farvekodning, antal core, ledertværsnit m.m.


Jeg tror det er en dødssejler at forsøge på at lave sit eget motorledningssæt....


/C
Besvar