Gear problemer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
danielvagn
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 20:58
Geografisk sted: Hørsholm

Gear problemer

Indlæg af danielvagn »

Audi A2 2004 210.000km
Min kone var på vej hjem fra job i dag, og på motorvejen ville bilen ikke geare ned, hun fik den humpet til hjem byen, men måtte stoppe da den gik i stå, kunne et par gange starte efter følgende, men nu vil den ikke længere skifte gear.

Jeg blev tilkaldt, og smed computeren på, der var bla nogle fejl som var aktive, (kom igen efter en sletning)
00263 - gearkasse
27-10 - urealistisk signal - periodisk
01073 - tryksystem kobling
35-10 - - - - periodisk
01156 - kobling
17-10 reguleringsdifference - periodisk

Jeg forsøgte en grund justering, men spændingen var lav ca 11 volt, umiddelbart virkede den ok, efterfølgende kunne jeg få den til at vælge gear en gang, men da jeg havde haft bilen slukket ville den ikke gå i gear, kunne vælge gear, men den blinkede kun ud fra det valgte. Koblings spændingen var fin 1,8V og 3,8 ved påvirket bremse.

Er der nogen som kan komme med lidt input, tager tilbage til den tilfældige parkerings plads lidt senere i aften, i håbet om at kunne få liv i bilen igen, tænker at checke hydraulik olie mængden, og lave endnu en grund justering med kabler på.
Der var en del støj, så svært at hører 100%, men syntes hydraulik pumpen lød anderledes, larmede lidt.

Håber på lidt hjælp til ting som der bør kigges efter.
Audi A2 2003 1,2 TDI 3L 210.000 km.
Skoda Superb 2010 1,9 TDI Greenline 275.000km
Har VAG-COM så kan evt kontaktes, hvis lidt hjælp kunne ønskes.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gear problemer

Indlæg af doktorfrank »

Dit eget udgangspunkt er da godt. Men vær omhyggelig med tjekke, at arbejdsområdet (spændingsværdierne) for ind- og udkobling af hydraulikpumpen er korrekte - gruppe 020 display 4.
Når pumpen lyder anderledes end normalt, skyldes det ofte manglende væske, men kan også være en defekt i hydraulikstationen = afmontere, adskille, rense, tjekke, (forhåbentlig) samle og montere.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
danielvagn
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 20:58
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Gear problemer

Indlæg af danielvagn »

Så fik jeg kigget lidt mere på vognen, fandt at en af slangerne til gangstellaren var hoppet ud, så der var logisk nok heller ikke noget hydraulik olie på, den fordybning i slangen som bliver holdt låst med en clips var slidt helt i stykker. Heldigvis ser det ud til at være en af de "lettere" opgaver, Har snakket med en som havde en slange liggende så den hurtigt er kørende igen. Han sagde desuden at den fejl kun sker på audierne.
Audi A2 2003 1,2 TDI 3L 210.000 km.
Skoda Superb 2010 1,9 TDI Greenline 275.000km
Har VAG-COM så kan evt kontaktes, hvis lidt hjælp kunne ønskes.
Besvar