Hjælp til elproblemer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Lars Lauridsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 19. jun 2014 05:53
Geografisk sted: 8850-Bjerringbro

Hjælp til elproblemer

Indlæg af Lars Lauridsen »

Hej Jeg har rigtig meget brug for råd/hjælp til at finde el fejl i min Lupo fra 01
Når den køre på langt lys eller blinker hv(katastrofeblink) køre den perfekt :D
På det korte lys forsvinder alle instrument lamper, disse blinker så sammen med blinklyset.
Den har svært ved at skifte gear.
Radioen ændre lydstyrke mellem kort og langt lys.
Sidderuder vil kun virke når døren er åben.
motorstyring er (gaspedal) er mærkant anderledes mellem kort og langt lys.
Jeg tror at vi leder efter en defekt stelledning, men har efterhånden ledt alle steder, diagrammet siger der skal sidde en på ratstammen men denne er ikke fundet.
Der skal til info siges at der er eftermonteret, oliefyr, centrallås og fartpilot

Byd ind hvad i tænker :)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hjælp til elproblemer

Indlæg af 383CI »

Det er en kendt sag blinker og viskerarme går i stykker og laver numre med røg og andet, men om de kan give den slags halløj du beskriver ved jeg ikke, men det er da pussigt symptomerne er afhængige af armenes stilling.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hjælp til elproblemer

Indlæg af sussi »

Jeg har oplevet at "forkert" eftermonteret centrallås, gav en masse mærkelige problemer, de forsvandt da den blev fjernet. Men som 383CI skriver, ville jeg nok starte med at udskifte blinkerarmen/finde og kontrollere den stelforbindelse du omtaler.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Lars Lauridsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 19. jun 2014 05:53
Geografisk sted: 8850-Bjerringbro

Re: Hjælp til elproblemer

Indlæg af Lars Lauridsen »

Det skal lige siges at vi har prøvet at frakoble flg. ekstra udstyr Centrallås, oliefyr og centrallås. Kan nogen fortælle hvor denne før omtalt stelforbindelse på ratstammen bør kunne findes ?? vi har ikke haft instrumentbordet ude men det blive jo nok det næste :evil:

Lars
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Re: Hjælp til elproblemer

Indlæg af Andersfriis »

Hej jeg har samme fejl i min Lupo fandt du fejlen på din Lupo ?

Mvh Anders Friis
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hjælp til elproblemer

Indlæg af ph. »

Andersfriis skrev:Hej jeg har samme fejl i min Lupo fandt du fejlen på din Lupo ?

Mvh Anders Friis

Tror du skal prøve at fange ham via email ;)
Seneste besøg: fre 14. nov 2014 10:47
Lars Lauridsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 19. jun 2014 05:53
Geografisk sted: 8850-Bjerringbro

Re: Hjælp til elproblemer

Indlæg af Lars Lauridsen »

ph. skrev:
Andersfriis skrev:Hej jeg har samme fejl i min Lupo fandt du fejlen på din Lupo ?

Mvh Anders Friis

Tror du skal prøve at fange ham via email ;)
Seneste besøg: fre 14. nov 2014 10:47

Hej Ander Ja det gjorde jeg :D Det var speedometeret det var en løs forbindelse i efter det var skiftet virkede ALT igen, Jeg håber det kan hjælpe dig
Ha en rigtig god dag
Besvar