Manchetterne på bærekuglerne--(Styrtøj/ophæng problem Løst)

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
MSEriksen
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 11. jun 2014 20:36
Geografisk sted: Aarhus - Arbejde Esbjerg

Manchetterne på bærekuglerne--(Styrtøj/ophæng problem Løst)

Indlæg af MSEriksen »

Hejsa,

Jeg er desværre begyndt at få lidt problemer med Lupoen. Den har i lidt tid haft et problem med at når man giver bremsen et lille "spark" kan det høres som om noget fjedre. Mener at kunne høre det kommer fra rattet... Nu er den også begyndt at ryste en smule når jeg bremser og her kommer den bankende lyd fra rettet igen. Har hevet og rykket i bære arme men der er ikke noget slør at mærke. Så er nok godt klar over at der skal nye skiver på når den ryster når jeg bremser, men er der nogen der har et bud på hvor bankelyden kunne komme fra?

Tandstang, eller bære kugle måske...

Måske der er nogen der kender en god mekaniker i Esbjerg eller Århus området? Eller nogen der er nogen der vil med ud og køre en tur og give et bud :)

Vh Mikkel
Senest rettet af sussi lør 8. nov 2014 21:20, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: Oversktift rettet
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Styrtøj/ophæng problem 3L

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

To punkter til opmærksomhedslisten:

* De to kødben mellem stabilisatorarm og nederste bærearme

* Nederste bøsning i ratstammen - kan rasle løs


Vibrerende bremser:

15mm bremseskiver der endnu ikke er skiftet til 18mm ditto ;)


Esbjerg-mekker: Fredslunds i Ribe (Han har rimelig mange stjerner ovre på vagcars)



/Claus
MSEriksen
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 11. jun 2014 20:36
Geografisk sted: Aarhus - Arbejde Esbjerg

Re: Styrtøj/ophæng problem 3L

Indlæg af MSEriksen »

Gode råd! tusinde tak Claus!

Jeg har lige bestilt et par kødben så må vi lige se om det hjælper. Så ryger den lige på en lift i weekenden.

Ja tror stadig der er 15 mm skiver på, men synes satme jeg har kørt pænt, men har godt hørt at de ikke holder til selv almindeligt brug :) De ryger med i skiftet :)

Okay, lurer lige lidt på den nederste bøsning, er sgu bare lidt nervøs for at det er noget med tandsangen da jeg kan mærke i rettet at det ryster en lille smule når jeg ved fx 60 km/t drejer rettet. holder jeg det stille er der ingenting. det er kun når jeg bevæger rettet.

Gir det lige et forsøg selv, så prøver jeg Fredslunds i Ribe.
MSEriksen
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 11. jun 2014 20:36
Geografisk sted: Aarhus - Arbejde Esbjerg

Re: Styrtøj/ophæng problem 3L

Indlæg af MSEriksen »

Claus havde skam ret. Har fikset kødben og sat lidt slange i klemme så fjederen holder lejet, bøsningen i styrtøjet på plads.

Det var som at få en helt ny bil :) Så 1000 tak for hjælpen. Skifter skiver ved næste lejlighed.

Da jeg havde bilen oppe så jeg at manchetterne på bærekuglerne var ret møre. Er der nogen der ved hvor de kan købes og kender målene? Jeg prøvede at google reservedels nummeret men kunne sgu ikke finde noget.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Manchetterne på bærekuglerne--(Styrtøj/ophæng problem Lø

Indlæg af sussi »

Overskrift rettet ;-)
Sussi
Tolle
Indlæg: 139
Tilmeldt: fre 13. jun 2014 14:26
Geografisk sted: Viborg

Re: Manchetterne på bærekuglerne--(Styrtøj/ophæng problem Lø

Indlæg af Tolle »

Mener ikke at gummiet kan købes løst men det er samme som sidder på en styrekugle.. Du kan måske finde en slidt styrekugle som er ok i gummi. Det er billigere end ny bærearm.
MSEriksen
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 11. jun 2014 20:36
Geografisk sted: Aarhus - Arbejde Esbjerg

Re: Manchetterne på bærekuglerne--(Styrtøj/ophæng problem Lø

Indlæg af MSEriksen »

http://www.triscan.dk/index.php?option= ... 86&lang=da

Det ser ud til at man kan få dem her i sæt af 5. Men har bare ikke lige en ekstra at måle efter, men det kan være der er en der har en liggende og lige kan give den en tur med skydelærdet :)
MSEriksen
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 11. jun 2014 20:36
Geografisk sted: Aarhus - Arbejde Esbjerg

Re: Manchetterne på bærekuglerne--(Styrtøj/ophæng problem Lø

Indlæg af MSEriksen »

Hej igen:)

Hvis der er en derude der har en gammel/ny styre/bære kugle de kan måle diameteren på bund og den koniske del ville jeg vær meget taknemlig. Så kunne jeg nemlig få skiftet mine manchetter så jeg kan undgå 2 nye bære armen :)

Alternativt en gammel styrekugle jeg kan købe, så kan jeg selv måle den?

http://www.triscan.dk/index.php?option= ... 86&lang=da

Vh Mikkel
Senest rettet af sussi søn 16. nov 2014 12:41, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Link rettet så detvirker :-)
Besvar