Motor ryster i tomgang

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Motor ryster i tomgang

Indlæg af Kboesen »

Jeg har lige fået skiftet motor i min Lupoghini, til en der har kørt lidt færre kilometer.

Herefter er den begyndt at ryste/vibrere en del i tomgang, men kun når bilen den er varm. Kobling og svinghjul er cirkus 50-60.000km gammelt og rystede på ingen måde (i forhold til hvad den nu engang gør normalt. :P ) før motorskiftet.

Min gamle Passat V6 TDI havde lidt samme tendens. Tænker lidt, at hvis vi udelukker svinghjulet/kobling, så er der vel kun dyserne tilbage til at kunne lave lidt ustabil(hvilket jeg ikke direkte synes den har) tilbage? Eller hvad? :)

Hører gerne fra jer af bud på hvad det kan være. :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Motor ryster i tomgang

Indlæg af Kboesen »

Ingen der har oplevet noget lignende og har et svar på? :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Motor ryster i tomgang

Indlæg af doktorfrank »

Jaah, jooh … måske, måske ikke. Hvad siger VCDS? Aflæs afvigelserne i indsprøjtningsmængde for de respektive dyser.
Desuden: Ryger den fra udblæsningsrøret, hvidt eller sort, i tomgang eller ved belastning?
Hvis du vil have reaktioner/forslag fra vennerne, skal der lidt flere observationer på bordet. :?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Motor ryster i tomgang

Indlæg af Kim B Olesen »

Motoren kan måske ligge lidt i spænd i motorophængene, måske prøve at løsne det højre ved de tre skruer og spænde igen :)
Hugo76
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 19. aug 2014 16:50
Geografisk sted: Slagelse

Re: Motor ryster i tomgang

Indlæg af Hugo76 »

det nederste mortoropheng skal skiftes da det er blivet blødt
Besvar