Disconnected G81, Hvor skal den loddes på?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Disconnected G81, Hvor skal den loddes på?

Indlæg af Rasbi »

Hej folkens.

Idag da jeg var ude for at inspicere min Lupo, fandt jeg en sensor som var afbrudt så og sige. Jeg kunne ikke finde det sted hvor den var faldet af fra, ledningen. Er der nogen der kan hjælpe med hvor den skal loddes på igen?

Udover det, hvilken sensor/måler er det?

Mange tak! :D
Vedhæftede filer
2014-10-28 12.14.40.jpg
2014-10-28 12.14.40.jpg (131.3 KiB) Vist 3849 gange
Senest rettet af Rasbi ons 29. okt 2014 10:46, rettet i alt 1 gang.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
kedde1234
Indlæg: 96
Tilmeldt: lør 21. aug 2010 07:47
Geografisk sted: kolding

Re: Disconnected sensor. Hvor skal den loddes på?

Indlæg af kedde1234 »

Søg på g81 så burde der komme noget frem omkring de ledninger, meget normalt de bliver slidt over på en lupo
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Disconnected sensor. Hvor skal den loddes på?

Indlæg af Atjuh 3L »

Ligner umiddelbart brændstof temp. sensor, og du kan nok finde den anden ende nede ved en samling ovenpå gearkassen, altså nedenunder sensoren til højre, såvidt jeg husker.

Mvh,

Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Disconnected sensor. Hvor skal den loddes på?

Indlæg af Rasbi »

Tak for input. Efter at have søgt på g81, kan jeg næsten ikke vente med at få sat den sensor på igen...

Problemet er bare som I kan se, at ledningen ikke er særlig lang. De steder den kan nå kan jeg ikke finde nogle samlinger?
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Disconnected sensor. Hvor skal den loddes på?

Indlæg af KMDTHY »

Rasbi skrev:Tak for input. Efter at have søgt på g81, kan jeg næsten ikke vente med at få sat den sensor på igen...

Problemet er bare som I kan se, at ledningen ikke er særlig lang. De steder den kan nå kan jeg ikke finde nogle samlinger?
Du bliver også nødt til at fjerne det dårlige..... Så vil anbefale du lodder nogle nye på :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
kedde1234
Indlæg: 96
Tilmeldt: lør 21. aug 2010 07:47
Geografisk sted: kolding

Re: Disconnected sensor. Hvor skal den loddes på?

Indlæg af kedde1234 »

Kan desværre ikke lige finde et billede på nettet hvor den hører til, men kom med dit mobilnummer så sender jeg gerne nogle billeder, så du kan se hvor ledningen går hen?
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Disconnected sensor. Hvor skal den loddes på?

Indlæg af Rasbi »

Har sendt pb til dig kedde1234.

Jeg skal nok lave det bedre end det var :D
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Disconnected G81, Hvor skal den loddes på?

Indlæg af Rasbi »

Jeg har fundet stedet hvor ledningen skal loddes på :)

Til andre med samme problem:

Hvis udgangspunktet er hvor sensoren sidder, så ca. 10 cm under og 5 cm mod køleren løber der et bundt ledninger omkranset af en sort plastikkappe. Dette bundt ledninger løber ind og samles i et T-stykke, hvorfra 2 mindre ledninger fordeler sig ud fra. Dette T-stykke er muligt at åbne/adskille, og så i enden af T-stykket løber ledningen fra G81 sensoren ind.

Mvh Rasbi
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Besvar