Ny lupo - kan ikke tage gassen

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Ny lupo - kan ikke tage gassen

Indlæg af Mukker »

Kære forum

Min gl. lupo blev dømt totalskadet. Jeg har overtaget en Lupo 3L fra en kollega (årg 2004). Bilen blev bragt hertil med en autotransporter.
Der var en flok fejl relateret til gearkasse. Jeg lavede en grundjustering og har nu ingen fejl - overhovedet, med VCDS.
Desværre kan den ikke tage gassen. Den starter og hvis jeg sætter den i neutral og forsøger at træde speederen ned kan den tage maks 1500 omdr. giver jeg den mere så går motoren ud.
Er det MAP sensoren eller blot dieselfilter, eller skal jeg checke noget helt andet ??

Jeg har ikke checket luftfilteret.

Armen på turboen kører ok, hvis jeg påvirker den med en finger. Har haft slangen af til N75 og suget i slangen, armen på turboen bevæger sig også her.
Any ideas ?

EDIT: Har haft kuglen af og rystede den (ingen klonke/slaske lyde her) og efter fyldt hydraulikolie.
EDIT2: Har sat en lader på bilen. Volt (via. VCDS var på 11.64). Det ligner det originale batteri, der stadig sidder i den. Der plejer at være en grøn "kugle" der viser om der er strøm på batteriet. Men der er helt sort. Kunne den mons tro blot være et nyt batteri/fladt batteri der skal til ? eller giver det ikke mening med at den ikke kan tage gassen ?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Ny lupo - kan ikke tage gassen

Indlæg af KMDTHY »

Hvordan ser katalysatoren ud? Måske den er delvist blokeret. Nemmeste måde at at rykke røret af den :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Ny lupo - kan ikke tage gassen

Indlæg af ph. »

på brændstofsiden: dieselfilter, returventil, tandempumpe.
på luftsiden: luftfilter, intercooler eller andet som er tæt på blokkeret /tilstoppet.
på tekniksiden kat ...har dog aldrig oplevet at en motor går ud ved gasgivning "blot" opgivet at tage flere omdrejninger end den havde mulighed for at komme af med udstødningsgasser
.....eller den føler som sidder på indsugning eller ledningsnet til den ...men det burde vel gi noget fejlkode?
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Ny lupo - kan ikke tage gassen

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Mukker skrev:EDIT2: Har sat en lader på bilen. Volt (via. VCDS var på 11.64)....

Hvis du måler 11,6V med tilsluttet lader (og det er efter flere timer ladning), har du ganske givet et startbatteri hvor den ene celle er klappet sammen.

I stedet for VCDS, ku så ikke prøve med et voltmeter direkte på polerne på startbatteriet?


/Claus
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Ny lupo - kan ikke tage gassen

Indlæg af Mukker »

Det var 11,6 inden laderen blev sat på
ColaKanin
Indlæg: 223
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 20:28
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: Ny lupo - kan ikke tage gassen

Indlæg af ColaKanin »

Jeg holder på den med stoppet kat.... den er nem at tjekke, bare af med de 3 bolte på turboen, og "bræk" den lidt til siden, start, gi gas..........
hvis det er der problemet ligger, så tjæk ledningerne til map sensoren...
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Ny lupo - kan ikke tage gassen

Indlæg af Riis »

Hvis det er kat. Der er stoppet, har jeg flere på lager :D

Vh Anders
Byt til Brugt.
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Ny lupo - kan ikke tage gassen

Indlæg af Mukker »

Jeg skylder lige et svar.
Det var katten der var tilstoppet. Konen havde ikke tålmodighed til mit tempo, så den røg en tur til Autopit der fixede den.
Besvar