Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
hej derude
jeg har lige skiftet højre trækaksel samt "koppen" på differentialet - og efter dette er mine klonk lyde godt nok forsvundet men desværre er der kommet en rumlen og vibreren under acceleration
Jeg har lige kigget under den med hjulene roterende og kan se at koppen nok slår sig ca en millimeter - kan man gøre noget forkert ved montering af denne? - der det ikke bare at flytte fjeder og messing-konus over, stikke den i og så skrue bolten i midten fast? jeg synes med den lange hals burde den kunne centrere sig selv
mvh 2a2
jeg har lige skiftet højre trækaksel samt "koppen" på differentialet - og efter dette er mine klonk lyde godt nok forsvundet men desværre er der kommet en rumlen og vibreren under acceleration
Jeg har lige kigget under den med hjulene roterende og kan se at koppen nok slår sig ca en millimeter - kan man gøre noget forkert ved montering af denne? - der det ikke bare at flytte fjeder og messing-konus over, stikke den i og så skrue bolten i midten fast? jeg synes med den lange hals burde den kunne centrere sig selv
mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
Umiddelbart lyder det som om unbrakoskruen ikke fik fat - under monteringen skal klokken (eller hvad den hedder) presses ind med betydelig kraft imod fjederen, for at gevindet kan få fat. Jeg bruger en lang skruetvinge.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Sv: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
hej igen
Jeps - det gjorde jeg også - og den har fat - men vi er da enige om at den skal bare skrues fast - og så er det det - ikke?
Jeps - det gjorde jeg også - og den har fat - men vi er da enige om at den skal bare skrues fast - og så er det det - ikke?
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
Jo.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Sv: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
hmm nu prøver jeg lige at skille det ad igen i weekenden og ser - men er der nogen af jer der har lagt mærke til hvor godt centreret de kopper er som er monteret her - er det almindeligt at de er en smule ude af centrering - min her som sagt omkring 1mm?
eller kan årsagen til mit problem være forkert - stiv - fedt i bælgen der ikke fordeler sig og herved får den ud af balance?
eller kan årsagen til mit problem være forkert - stiv - fedt i bælgen der ikke fordeler sig og herved får den ud af balance?
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
Fik vi klarlagt, om det er en brugt "tripode" du har monteret? Og har jeg forstået det rigtigt: Det er "klokken" der slår 1 mm - ikke selve drivakslen. Det er nemlig en temmelig blød komponent, så hvis man har tabt gearkassen, kan den sagtens være blevet skæv. Endelig har jeg været ude for, at den ene af de tre sfæriske ruller var slidt op, så rullerne faldt ud, hvilket tillod akselen at blive presset så meget ud "til siden" at hele bilen hoppede under acceleration.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Sv: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
hej igen
det er skam komplet nyt det hele - og ikke noget der er tabt på gulvet. nu glemte dumme mig at sammenligne med det andet udtag da jeg nu alligevel lå derinde men det gør jeg lige om
det er skam komplet nyt det hele - og ikke noget der er tabt på gulvet. nu glemte dumme mig at sammenligne med det andet udtag da jeg nu alligevel lå derinde men det gør jeg lige om
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: Sv: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
ps: ja det er klokken der er ca 1mm ude af centrering
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
Jeg melder pas
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
Jeg tror ikke på det er fedtet. Klokken skal være helt rotations-symmetrisk. Hvis ikke den er det, må du lige have fat i sælger...
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
-
- Indlæg: 104
- Tilmeldt: tirs 28. dec 2010 11:34
- Geografisk sted: Køge
Re: Rumlen og vibreren efter skift af højre trækaksel
Måske du skulle anvende en ny messingring, så vidt jeg husker er det den der sørger for korrekt centrering af leddet / akslen.