vedr skift af højre trækaksel
vedr skift af højre trækaksel
kort og godt - kan "koppen" til tripode-lejet ved gearkassen pilles ud og skiftes uden at tappe olien af (og uden væsentlig oliespild)?
mvh 2a2
mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: vedr skift af højre trækaksel
mnnjaah…hvis du lægger dytten om på siden
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: vedr skift af højre trækaksel
godt at se at han har halvlange blå handsker på! så bliver han ikke nasset på fingrenesussi skrev:sådan
...så skide være med alt det der ryger ned mellem perlesten... for ikke at tale om de tåger han indånder
Re: Sv: vedr skift af højre trækaksel
nå efter en 1/2 million km er det måske også tiltrængt med lidt frisk olie. ..
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: vedr skift af højre trækaksel
Åååhhh … jeg dør (næsten)
Det er virkelig en perle. Jeg kan godt huske fra min tid som nyhedsred. på et daværende motorblad, at jeg blev præsenteret for Autovip. Jeg husker derimod ikke, om jeg anmeldte den imponerende opfindelse, men jeg håber at jeg arkiverede den i glemmebogen.
Værre end, hvad der evt. kommer på perlegruset og i mandens lunger er vist, at det ser ud til at være skønne spildte remedier - at dømme efter panelerne, der allerede tæret væk for store deles vedkommende. Kan der være en sammenhæng med modellens oprindelsesland? Jeg er med skam at melde ikke umiddelbart i stand til at genkende den i denne vinkel. Tværliggende bladfjeder fortil, pendulaksler bagtil, tromler hele vejen rundt … men tandstangsstyring.
Er der nogen, dr kan hjælpe?
Tilføjelse
Endnu mere fantastisk - et kig i Google afslører,at Autovip stadig markedsføres. Og det i en verden, hvor alting er umoderne i selvsamme øjeblik, som det lanceres.
Amen
Det er virkelig en perle. Jeg kan godt huske fra min tid som nyhedsred. på et daværende motorblad, at jeg blev præsenteret for Autovip. Jeg husker derimod ikke, om jeg anmeldte den imponerende opfindelse, men jeg håber at jeg arkiverede den i glemmebogen.
Værre end, hvad der evt. kommer på perlegruset og i mandens lunger er vist, at det ser ud til at være skønne spildte remedier - at dømme efter panelerne, der allerede tæret væk for store deles vedkommende. Kan der være en sammenhæng med modellens oprindelsesland? Jeg er med skam at melde ikke umiddelbart i stand til at genkende den i denne vinkel. Tværliggende bladfjeder fortil, pendulaksler bagtil, tromler hele vejen rundt … men tandstangsstyring.
Er der nogen, dr kan hjælpe?
Tilføjelse
Endnu mere fantastisk - et kig i Google afslører,at Autovip stadig markedsføres. Og det i en verden, hvor alting er umoderne i selvsamme øjeblik, som det lanceres.
Amen
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: vedr skift af højre trækaksel
Det er faktisk ikke mere end 3-4 år siden jeg så den demonstreret på Bilmesse & Brugtmarked i Herning.doktorfrank skrev:Åååhhh … jeg dør (næsten)
Endnu mere fantastisk - et kig i Google afslører,at Autovip stadig markedsføres. Og det i en verden, hvor alting er umoderne i selvsamme øjeblik, som det lanceres. Amen
Sussi
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: vedr skift af højre trækaksel
Frank, mon ikke det er en Skoda 1201
Mvh,
Atjuh 3L
Mvh,
Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: vedr skift af højre trækaksel
Styrer den på baghjulene? Selvom det føltes sådan, mener jeg ikke at det var tilfældet (omtalt i datid, for det er forhåbentlig fortid).
Jeg synes heller ikke, at dens udblæsningsrør udmundede under den forreste kofanger.
Men jeg er stadig lige opsat på at finde ud af, hvad det er for en rådden øse, de valgte at bruge til deres "markedsføring" - ikke mindst fordi det oven i købet lader til at være en dansk opfindelse (det havde jeg også glemt i løbet af de mange mellemliggende år)
Nej, nu går det da helt galt for mig - fru sørensen, 1201 er et meget godt bud, men hvor hulen kan de have skaffet sådan en, den er jo fra 50erne. Og rust"beskyttelse" er først "opfundet" i 70erne. Nå, men det er det heller ikke, fordi både 1200, 1201 og 440 havde tværliggende bladfjeder også ved baghjulene. Og det der styrehus forvirrer mig også.
Jeg synes heller ikke, at dens udblæsningsrør udmundede under den forreste kofanger.
Men jeg er stadig lige opsat på at finde ud af, hvad det er for en rådden øse, de valgte at bruge til deres "markedsføring" - ikke mindst fordi det oven i købet lader til at være en dansk opfindelse (det havde jeg også glemt i løbet af de mange mellemliggende år)
Nej, nu går det da helt galt for mig - fru sørensen, 1201 er et meget godt bud, men hvor hulen kan de have skaffet sådan en, den er jo fra 50erne. Og rust"beskyttelse" er først "opfundet" i 70erne. Nå, men det er det heller ikke, fordi både 1200, 1201 og 440 havde tværliggende bladfjeder også ved baghjulene. Og det der styrehus forvirrer mig også.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: vedr skift af højre trækaksel
hvis I nu kigger efter så tror jeg at vi alle kan se nogle meget specielle forlygter - men jeg må melde pas - jeg kan huske jeg har set de forlygter på en eller anden bil - men hvilket mærke er helt væk for mig - men jeg tror ikke det er skoda
mvh 2a2
mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: vedr skift af højre trækaksel
Jeg er lige ved at være sikker på, at det er noget så almindeligt som en Opel Kadett B 1,1 S fra -71.
Kommentarer? - + Tak for deltagelsen.
Og så undskyld til trådstarteren for at det her kom til at ligge helt på siden.
Kommentarer? - + Tak for deltagelsen.
Og så undskyld til trådstarteren for at det her kom til at ligge helt på siden.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: vedr skift af højre trækaksel
Hej, jeg har lige snakket med en af mine venner, der er lidt af en ekspert i gamle biler, han er ikke sikker på at kadetten havde bladfjeder foran, han mener, at billedet mere ligner en gammel Fiat, men han siger også, at det bare er et skud fra hoften.doktorfrank skrev:Jeg er lige ved at være sikker på, at det er noget så almindeligt som en Opel Kadett B 1,1 S fra -71.
M.v.h. Sussi
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: vedr skift af højre trækaksel
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: vedr skift af højre trækaksel
Så kan jeg omsider igen sove roligt. Mange, mange tusind tak. Og hvor har det været hyggeligt at få rodet alle de gamle bøger og blade frem fra arkivet + ikke mindst at nogle derude følte sig inspireret til at lege med.
Mht til mit forslag om Kadett B: Googl den og se: Den har ganske rigtigt en tværliggende fjeder i forhjulsophænget.
Peugeoten havde jeg placeret i bunken "ikke en mulighed" fordi jeg mente at erindre at jeg kunne huske, at efterfølgeren, 404, havde klassisk styrehus. Hvilket altså viser sig at være skudt forbi.
Men trods alt: Godt at konstatere, at rustbunken var fransk
Mht til mit forslag om Kadett B: Googl den og se: Den har ganske rigtigt en tværliggende fjeder i forhjulsophænget.
Peugeoten havde jeg placeret i bunken "ikke en mulighed" fordi jeg mente at erindre at jeg kunne huske, at efterfølgeren, 404, havde klassisk styrehus. Hvilket altså viser sig at være skudt forbi.
Men trods alt: Godt at konstatere, at rustbunken var fransk
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.