Fartpilot montering ledninger?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Stokholm
Indlæg: 62
Tilmeldt: ons 15. sep 2010 15:54
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af Stokholm »

Jeg købte et Kina klon kabel: SMPS-MPPS V13.02 - måtte slippe den voldsomme sum af ~70 kr for det :-)

Det læser og skriver det både K-line og CAN. Virkelig let at bruge og man kan korrigere checksum efter modifikationer.

Jeg har allerede dumpet både min Lupo og min Touran.

Det ville være fedt med en Lupo samling af ECU mods og dumps, jeg kan bidrage med GRA aktivering og EGR shutoff. Tuning har jeg endnu ikke sat mig ind i.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af KMDTHY »

Fedt nok :D :D

Måske man skulle prøve sig med sådan et kabel :)

Hermed bestilt :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Enevoldsen
Indlæg: 94
Tilmeldt: lør 3. jul 2010 22:12
Geografisk sted: 6650

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af Enevoldsen »

Jeg har også sådan et kabel, men har sgu ikke helt styr på hvordan det virker :roll:

Kan jeg for eksempel frakoble en fartpilot i en styreboks, som vidst nok er låst ? Og hvordan gør jeg det ? :D

Jeg vil frakoble den, for at chippe bilen og så tilkoble den igen :)
2001 Lupo 3L - Sort - Født med Elruder, Fjbt. Centrallås, Elspejle, Elsoltag, Sædevarme, Tågelygter, Højdejust. forsæder - Aerotwin Gti viskere - FK Königsport Hårdhedsjust. Gevindundervogn, Sænket 60/45 - 18" Aez Icon Fælge med 165/35 R18 dæk :-D -SOLGT
Har nu en Polo 1,6 TDI 105 Highline fra 2010
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af KMDTHY »

Enevoldsen skrev:Jeg har også sådan et kabel, men har sgu ikke helt styr på hvordan det virker :roll:

Kan jeg for eksempel frakoble en fartpilot i en styreboks, som vidst nok er låst ? Og hvordan gør jeg det ? :D

Jeg vil frakoble den, for at chippe bilen og så tilkoble den igen :)
Er den låst skal du have EEPROM i et ekstern udstyr for at læse/skrive. Ihvertfald første gang. Så lade være med at smide en låst fil i igen ;)

Men forstår ikke du vil frakoble fartpilot??? Fartpiloten har ikke noget med mapping at gøre som sådan.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Enevoldsen
Indlæg: 94
Tilmeldt: lør 3. jul 2010 22:12
Geografisk sted: 6650

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af Enevoldsen »

Det er min kammerats Lupo fra 2002, som har fået fartpilot i, da den er importeret, ved 3 literværkstedet.

Sagen er den at jeg har chippet min egen Lupo, på den måde, at jeg har udlæst originalfilen og sendt den til en tuner, som så har lavet en tun-fil til mig, som jeg så har læst ind igen, no problem :D

Men jeg kan ikke udlæse originalfilen på min makkers, med fartpilot, ej heller indlæse min tun-fil.
For har man først en tun-fil til en Lupo med AYZ, kan den vel ligges ind i alle med AYZ motor, eller er det helt forkert ? ;)
Senest rettet af Enevoldsen tors 23. okt 2014 18:53, rettet i alt 1 gang.
2001 Lupo 3L - Sort - Født med Elruder, Fjbt. Centrallås, Elspejle, Elsoltag, Sædevarme, Tågelygter, Højdejust. forsæder - Aerotwin Gti viskere - FK Königsport Hårdhedsjust. Gevindundervogn, Sænket 60/45 - 18" Aez Icon Fælge med 165/35 R18 dæk :-D -SOLGT
Har nu en Polo 1,6 TDI 105 Highline fra 2010
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af KMDTHY »

Filen skal så vidt jeg ved passe med motorstyringen. Så hvis ikke du har samme type går den nok ikke. Det bedste er klart at udlæse den fra din kammerats styring. Du skal have EEPROM ud for at gøre det, da de filer 3literværkstedet har fra Mirco i tyskland nok er låst så der ikke kan udlæses via OBD. Er du rigtig uheldig er EEPROM også sovset ind i lim :(
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Stokholm
Indlæg: 62
Tilmeldt: ons 15. sep 2010 15:54
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af Stokholm »

Det ser også ud til, at man stadig kan snyde og udlæse via ODB selvom den er låst, det er bare lidt mere problematisk end vanligt:

Se eks her: http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... =5&t=25962
Enevoldsen
Indlæg: 94
Tilmeldt: lør 3. jul 2010 22:12
Geografisk sted: 6650

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af Enevoldsen »

KMDTHY skrev:Filen skal så vidt jeg ved passe med motorstyringen. Så hvis ikke du har samme type går den nok ikke. Det bedste er klart at udlæse den fra din kammerats styring. Du skal have EEPROM ud for at gøre det, da de filer 3literværkstedet har fra Mirco i tyskland nok er låst så der ikke kan udlæses via OBD. Er du rigtig uheldig er EEPROM også sovset ind i lim :(
Okay, det er så ikke helt så nemt, som jeg troede, jeg tror jeg foreslår ham at sende boksen over til Silver, han skriver jo at han kan chippe den for 999,- selvom den har fartpilot ;)
2001 Lupo 3L - Sort - Født med Elruder, Fjbt. Centrallås, Elspejle, Elsoltag, Sædevarme, Tågelygter, Højdejust. forsæder - Aerotwin Gti viskere - FK Königsport Hårdhedsjust. Gevindundervogn, Sænket 60/45 - 18" Aez Icon Fælge med 165/35 R18 dæk :-D -SOLGT
Har nu en Polo 1,6 TDI 105 Highline fra 2010
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af Silver »

Hvis den er sovset ind koster det lidt mere... Men jeg har "externt udstyr" til at lodde den ud og læse og skrive direkte på "klodsen"
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af Thore J »

Jeg købte en fartpilotarm ved Mirco for 1,5 år siden. Men jeg fik aldrig tid til at montere den.
Det har jeg så nu, men nu er min "gra einbauanleitung" blevet væk - :shock:

KNDTHY's guide i FAQ er fin. Men jeg kan ikke helt lure forskellen ift de farver Mirco Küster bruger og den måde han har bygget det på.
Jeg har installeret hans fartpilot-arm tidligere, men jeg kan ikke huske det - udover at jeg sluttede det løse stik med en ledning på bremsekontakten.

Farverne er ikke de bedste på det mobilbillede.
Men et #1 på GRA stikket er det som ender i ledningen med stikket nederst..

Ledninger i #2-4 på GRA stikket er de samme fire ledninger som ses over stikket

Er der nogen som kan fortælle mig hvilke connectors i ECU-stikket de fire ledninger skal loddes i?
Vedhæftede filer
billede.jpg
billede.jpg (135.13 KiB) Vist 6277 gange
billede2.jpg
billede2.jpg (228.69 KiB) Vist 6277 gange
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af Thore J »

Hmm... fandt selv svaret efter endnu mere søgen på her på forum..

billedet på denne side giver svaret - måske skulle det tilføjes i FAQ om montering af OE fartpilot..
viewtopic.php?f=10&t=993&hilit=fartpilot&start=40
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af alexey6260 »

Hej.jeg altid bruger den diagram.Passer til biler med EDC15p+.
Vedhæftede filer
A2-CCS.pdf
(18.07 KiB) Downloadet 276 gange
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af Thore J »

alexey6260 skrev:Hej.jeg altid bruger den diagram.Passer til biler med EDC15p+.
For ECU-enden er det fint nok.. men stikket ved rattet (GRA-stikket) er ikke de samme på Lupo 3L, så det svarer ikke på hvilke # i GRA-stikket der skal forbindes hvor - det gør billedet i den anden tråd derimod :)


Svaret for den konfiguration som Mirco anvender er :

Sort/Gul = 14
Blå = 45
Hvid = 46
Rør/Gul = 44

og den anden forbindelse skal på bremsens pin 2 (Hvid/Gul)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fartpilot montering ledninger?

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:Billedet på denne side giver svaret - måske skulle det tilføjes i FAQ om montering af OE fartpilot..
viewtopic.php?f=10&t=993&hilit=fartpilot&start=40
Denne tråd er tilføjet i FAQ, for lang tid siden :-)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar