Grundjustering ender i ”SEARCHING” - LØST

Alt vedrørende teknikken på 3L
rasmushc
Indlæg: 55
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 22:35
Geografisk sted: Århus

Re: Grundjustering ender i ”SEARCHING”

Indlæg af rasmushc »

Silver skrev:Det at din bil ikke vil i bakgear skyldes at din koblingsplade ikke står stille. Så når gearkassestyreenheden får et signal fra gearkasseomdrejningsensoren så går den ikke i bakgear. Derimod går den gerne i 1 gear da den jo godt er klar over at de fremadgående gear er synkroniserede.

Dette er også forklaringen hvorfor du få searching. Og ingen fuldendt grundjustering. Din gangsteller fejler intet ej heller din "stang" og kugletappe for disse ville have meldt deres fejl som RTFM xx

(RTFM- read the fucking manual)


-Dr. Moe

Tak for svar Silver

Din konklusion giver rigtig god mening for mig, har selv tænkt det samme.

Vil du også mene at det er ved førringsrør og udrykkerleje jeg skal finde fejlen, eller hvor tænker du fejlen ligger?
rasmushc
Indlæg: 55
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 22:35
Geografisk sted: Århus

Re: Grundjustering ender i ”SEARCHING”

Indlæg af rasmushc »

Hvis jeg beslutter mig for at få et værksted til at lave det, bør jeg så få dem til at skifte hele koblingen nu hvor de alligevel er derinde?

Har nogle af jer en ide om hvad jeg skal give for at få det hele skiftet (altså hvor mange værkstedstimer skal jeg påregne + materialer)?
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Grundjustering ender i ”SEARCHING”

Indlæg af Vyffe »

rasmushc skrev:Hvis jeg beslutter mig for at få et værksted til at lave det, bør jeg så få dem til at skifte hele koblingen nu hvor de alligevel er derinde?
Ja det vil da være træls at skille den af igen om 2 måneder, hvis koblingen ryger.
rasmushc skrev:Har nogle af jer en ide om hvad jeg skal give for at få det hele skiftet (altså hvor mange værkstedstimer skal jeg påregne + materialer)?
Du kunne passende stille Silver det spørgsmål ;)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Grundjustering ender i ”SEARCHING”

Indlæg af Bandit »

Det er en smagssag om koblingen skal skiftes for en sikkerheds skyld.
Da jeg fik renoveret min gearkasse for små 25k km siden ved Aalborg gearteknik, blev koblingen også kontrolleret.
Jeg fik at vide at det slid den havde, svarede til hans egen, som efterfølgende havde taget 100-150k km mere inden den var skiftemoden.
Jeg valgte at køre videre med den originale og så tage udgiften til en ny kobling, når (hvis) den kommer.
Føringsrør og udrykker leje blev naturligvis skiftet.
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Grundjustering ender i ”SEARCHING”

Indlæg af KMDTHY »

rasmushc skrev:Hvis jeg beslutter mig for at få et værksted til at lave det, bør jeg så få dem til at skifte hele koblingen nu hvor de alligevel er derinde?

Har nogle af jer en ide om hvad jeg skal give for at få det hele skiftet (altså hvor mange værkstedstimer skal jeg påregne + materialer)?
Få mekanikeren til at lave en vurdering af det.
Her er hvad Morten /Autopit tager for en gearkasse reperation inc. horn og leje.
Silver skrev: Jeg tager kassen af (min personlige rekord 16 minutter og 45 sekunder..til kassen er på gulvet... uden at noget værktøj ligger forberedt... kun bilen på lift...)

og laver det nødvendige... monterer den og tester alt ok... sætter den ved mc.donnals i herev med nøgle i tankklap ...

pris. 6500 inkl ny olie og grundjustering... og en langdistanceespresso.

Morten
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
rasmushc
Indlæg: 55
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 22:35
Geografisk sted: Århus

Re: Grundjustering ender i ”SEARCHING”

Indlæg af rasmushc »

Problemet er nu løst og bilen køre perfekt igen.

Jeg havde desværre ikke selv mulighed for at skifte det, derfor besluttede jeg mig for at køre bilen til N.S. Auto Horsens.

Her kunne de bekræfte jeres og min mistanke, nemlig at det var førringsrør og udrykkerleje der var problemet.
Vi valgte samtidig at skifte koblingen.

Det viste sig at førringsrøret var gået i stykker og smuttet ind i koblingen (som kan ses på billedet)

Rigtig mange gange tak for alt jeres hjælp, det har jeg værdsat meget.

P.S. Det hele kostede 5.500,-
Vedhæftede filer
2014-10-21 16.09.192.jpg
2014-10-21 16.09.192.jpg (223.45 KiB) Vist 3270 gange
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Grundjustering ender i ”SEARCHING” - LØST

Indlæg af KMDTHY »

Super. Tillykke med det :) :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar